divendres, 29 d’abril del 2011

Xarlota Malakoff





L’Alba i l’Ingrid són dues blocaires amb molta iniciativa i fa poc ens sorprenien a tots amb un nou projecte en comú : Film & Food. Des d’aquest nou bloc ens aniran proposant reptes i jocs per a tots aquells que som aficionats a cuinar. Han començat amb una proposta de nivell : fer una recepta de la Julia Child.
Jo coneixia la Julia per la pel.lícula Julie and Julia, però no coneixia cap recepta seva, per tant, ha estat un doble repte: cercar una recepta que m’agradés i fer-la.
Vaig trobar el bloc Entre ollas anda el fuego on setmanalment tradueixen i publiquen una recepta seva, vaig estar mirant les diferents receptes i al final em vaig decidir per la Xarlota Malakoff.

Aquest pastís en principi sembla complicat de fer, però realment no ho és tant. Tenim dues opcions: fer els ladyfingers nosaltres mateixos (en aquest cas la preparació del pastís es complica un poc més) o comprar-los fets (en aquest cas l´única complicació del pastís és fer la crema amb la que farcirem el pastís i muntar-lo).
Com que m’agrada “complicar-me la vida” vaig decidir que ja que m’hi posava havia de fer tot el pastís. El resultat? Un pastís molt bo, original i diferent.
Em vaig basar en la recepta d’ “Entre ollas anda el fuego” però la vaig adaptar a la meva manera.

Anem per parts, primer farem les llengües de gat, ladyfingers o Biscuits â la Cuiller





Ingredients (vaig fer doble quantitat de la que indica “Entre ollas anda el juego”, perquè vaig tenir por que no fossin suficients i el pastís em quedàs a mig muntar; a més, volia que en sobrassin alguns per decorar el pastís)
1 tassa de sucre
6 ous
2 cullerada de vainilla
1 pessic de sal
1 tassa i mitja de farina

Preparació:
  1. Anam batent el sucre amb els vermells d’ous fins que la mescla quedi ben espesa (Amb la TMX posam la papallona i programam 6 minuts, velocitat 3 ½, a 37ºC; i després tornam a programar 6 minuts més a la mateixa velocitat sense temperatura). Reservam la mescla.
  2. A continuació, batem els blancs d’ou amb un pessic de sal fins que quedin ben muntades; mentre hi afegim una cullerada de sucre (Això jo ho faig amb les varetes perquè em surt molt millor que amb la TMX)
  3. Mesclam ¼ part dels blancs dels ous pujats amb la mescla dels vermells i el sucre. Afegim ¼ part de la farina i mesclam fins que tot quedi ben integrat.
  4. Anam afegint lentament una part dels blancs i farina i anam mesclant; continuam així fins que tots els ingredients quedin ben mesclats. La massa queda amb una textura lleugera i un poc inflada.
  5. Posam la mescla dins una mànega pastissera, si és possible amb una boca plana i anam fent les llengües de gat, jo vaig medir l’altura del motlle que utilitzaria per fer el pastís i els vaig fer lleugerament més llargs.
  6. Damunt les llengües de gat distribuïm un poc de sucre en pols deixant una capa d’un milímitre i mig aproximadament.
  7. Els posam al forn a 180ºC fins que comencin a agafar un lleuger color marró per davall la capa de sucre. Han de quedar cruixents per fora i tous per dins.

Xarlota Malakoff  (Charlotte Malakoff au chocolate):
Una vegada que tenim les llengües de gat preparades (o comprades) podem començar a preparar el pastís pròpiament dit. Les xarlotes solen ser altes i jo no tenia cap motlle d’aquest tamany. Se’m va ocorrer utilitzar un tupper rodó  de plàstic que és més alt que ample. Per poder treure el pastís del motlle fàcilment el vaig forrar amb dues capes de film transparent (amb una vaig pensar que potser es podria rompre al treure el pastís)

Ingredients:
Llengües de gat
½ tassa d’amaretto (la recepta original duu licor de taronja)
2/3 de tassa de llet
Una cullerada de canyella
225 grs de mantega reblanida
1 tassa de sucre (millor si és sucre en pols)
1 tassa i mitja d’ametlles triturades
120 grs de xocolata (tipus Nestlé Postres)
2 tasses de nata muntada

Preparació:
  1. Posam el licor, la llet i la canyella a un plat i anam banyant les llengües de gat uns segons. Retiram l’excès de líquid.
  2. Forram el fons del motlle amb les llengües de gat. Les hem de deixar ben juntes formant una capa. Com que estan humides es fàcil fer-les encaixar. Una vegada hem forrat el fons, forrarem també els laterals formant una filera de llengües de gat que han de quedar també ben juntes.
  3. A continuació, hem de fer la crema de xocolata i ametlles. Començam batent la mantega i el sucre durants uns minuts fins que es formi una crema. Afegim un raig d’amaretto i continuam batent amb les varetes. Afegim les ametlles i la xocolata. Deixam refredar.
  4. Muntam la nata i la incorporam a la crema freda de xocolata i ametlles. Mesclam fins que quedi tot ben incorporat.
  5. Afegim una tercera part d’aquesta mescla al motlle que hem forrat amb les llengües de gat.
  6. A damunt distribuïm una capa de llengües de gat. Tornam a posar una capa de la crema de xocolata, una altra capa de lengües de gat, una altra de xocolata i, per acabar, una altra de llengües de gat.
  7. Deixam reposar el pastís unes hores o millor d’un dia per l’altre. Jo ho vaig deixar tot el vespre a la gelera.


8. Per presentar la xarlota primer de tot hem de desmotllar el pastís. A continuació feim una filera de llengües de gat als laterals. Com que es tracta d’un pastís humit queden aferrats al pastís, però si ho volem assegurar més ho podem fermar amb un llaç fins que sigui hora de servir.
9. Finalment, decoram la part superior de la xarlota amb xocolata.  

 

26 comentaris:

  1. M'encanta aquesta xarlota!!! has fet una magnífica aportació al repte!!! i superat amb èxit total!!!! m'encanta, es veu deliciosa.
    Moltes gràcies per participar.
    Molts petonets bonica!

    ResponElimina
  2. ohhhhhhhh què bonica!!!!! Paula, he vist que havies deixat la teva recepta just abans que jo i he vingut corren a veure-la, quina preciositat i que bona ha d'estar aquesta xarlota. Em sembla que les xocoaddictes anirem ben servides en aquest repte!!! jajajajaj quina sort!! :-))))

    un petó preciosa!!!

    ResponElimina
  3. M'encanta aquesta xarlota Paula, el tall es veu fantàstic!! Saps que va ser una de les meves opcions pel repte? jijiji al final em vaig decantar per un altre postre... en breu el publiquem! Perquè mira que són llargues les explicacions d'aquesta bona dona! :P
    Res, que em quedo un bon tall d'aquest super pastisset!!

    Petonets bonica!
    Sandra

    ResponElimina
  4. Té una pinta boníssima! no la coneixia pero m'agrada això de jugar amb els biscuits com a base!Un abraç

    ResponElimina
  5. Molt maca aquesta xarlota. De Bon gust em menjaria ara un bon tros per esmorzar. Disfruteu-la que Deu d'estar deliciosa.
    Petons,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  6. quina bona pinta!!!!!
    Una salutació,

    ResponElimina
  7. per fi la puc veure!!! ahir no se per què no podia entrar al teu bloc!!! 8(. Quin tall més maco!!! que et queda un trosset? segur que no, aquest tipus de pastís no duren ni 5 sg!!!! ets una artista! molts petonets bonica i bon cap de setmana!!!!!

    ResponElimina
  8. ¡Quina feinada que has fet Paula!
    T'ha quedat molt bé, no sembla gens fàcil!

    ResponElimina
  9. Uauuuuuuu Paula, què bé que t'ha quedat!
    Aquests pastissos sempre m'han agradat però mai n'he fet. Els melindros sols ja m'encanten i veient com t'ha quedat la foto del tall, ummmm!
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  10. Un pastís genial!!!! Mira, encara no he preparat un pastís d'aquest tipus i m'ha agradat molt el teu. Encara que primer hauré de començar a practicar amb els melindros.
    Una abraçada i feliç cap de setmana.

    ResponElimina
  11. Ostres, quina xarlota mes bona, t'ha quedat perfecte, per posar-hi la cullera ara mateix

    petons,

    ResponElimina
  12. Se m'està fent la boca aigua Paula!! Ja sabia jo que tenia ganes de veure què ens portaves!! :P
    Es veu deliciosa i a sobre has fet els melindros i tot!! Per cert, en un bloc no fa massa vaig veure una recepta que portava ladyfingers al seu interior i no sabia que eren melindros, jajaaja!! ho acabo de descobrir ara!!

    En fi, una aportació fantàstica. Moltíssimes gràcies per participar!! :)

    ResponElimina
  13. Que bo i que bé que t'ha quedat Paula!!
    M'ha encantat l'"apanyu" del tupper.
    petonets

    ResponElimina
  14. El titol, la xarlotada i tot plegat fan que em quedi per aquí. Ho hauré d'intentar!!! Fins aviat!

    ResponElimina
  15. Uf això ha d'estar de vici!! l'apunto per fer-la, m'ha encantat.
    Petonets.

    ResponElimina
  16. Deliciosa. Però saps el per què del nom?

    ResponElimina
  17. Que pasadaaaaaa!!! Tiene una pinta espectacuñlar por favor....Paulita deja de superarte vale? Que no hay quien te siga y a mi ultimamnete no me sale nada!! Ai sss

    ResponElimina
  18. Quin aspecte més deliciós que té aquesta Xarlota. És un pastís que m'atreu molt per la seva presentació. El tall és espectacular.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  19. Pero que presentacion tan linda! Tiene que estar deliciosa!
    Besitos

    ResponElimina
  20. Que charlota mas impresionante,me ha encantado y te ha quedado muy bien presentada.
    Un reto estupendo el que has mandado.
    Besos Esther

    ResponElimina
  21. espectacular demasiado para el cuerpo muy buenas tambien las fotos
    miquel

    ResponElimina
  22. Quina xarlota més maca te ha quedat,prenc notes per açó es una delicia de les bones.
    Mil millons de petonets,i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  23. Quina xarlota tan xula! Jo tampoc coneixia cap recepta d'ella, només havia vist la pel·lícula que em va encantar.

    ResponElimina
  24. Quina feinada Paula!!! Però que bé que t'ha quedat!!! Bravo!!! M'encanta.
    Petons i feliç diumenge

    ResponElimina
  25. No n' he fet mai cap, segur que és tan bona com bonica.

    ResponElimina