dimecres, 13 d’abril del 2011

Crespells



Els plats dolços típics de Pasqua a Mallorca són els crespells i els robiols.
Mai n’havia fet, però enguany amb el bloc no tenia excusa: n’havia de fer obligatòriament.
Els crespells més bons que he menjat són els que cada any fa la meva sogra amb les seves germanes. Així, que li vaig demanar la recepta i el resultat va ser boníssim. Ella em va donar la recepta per fer un kg de crespells, jo en vaig fer mig kg…i tanta sort, que només en vaig fer la meitat perquè en dos dies ja no en quedava cap!!
Aquesta recepta de crespells és la meva aportació a l’HEMC # 53 d’aquest mes dedicat als dolços regionals típics de Setmana Santa.

Ingredients:
1 kg de farina de força
Ratlladures de pell de llimona
2 vermells d’ou
2 tasses d’oli de gira –sol (jo vaig utilitzar una tassa de cafè, és a dir, de les petites)
300 grs de saïm de porc (així es diu a Mallorca el llard) /Jo vaig utilitzar la meitat d’aquesta quantitat, és a dir, com que vaig fer mig kg de crespells vaig utilitzar 75 grs de saïm.
300 grs de sucre
Una tassa i mitja d’anís
Una tassa de suc de taronja

Preparació:
  1. Mesclam la farina, la ratlladura i el sucre.
  2. Afegim els vermells de l’ou, l’oli, el llard, l’anís i el suc de taronja.
  3. Ho mesclam fins que quedi una massa homogènia i compacta.
  4. Estiram la massa amb el corró i anam tallant els crespells. És una massa que no s’enganxa i es molt fàcil treballar-la.
  5. Els distribuïm a una palangana de forn i els enfornam a 180ºC uns 15-20 minuts fins que agafin color daurat.
 

28 comentaris:

  1. Que macos ques ón i segur que estan boníssims. De tant en tant les sogres no són tant dolentes, oi?
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  2. Qué bons són els crespells! t'han quedat genial ;)
    Segur que per Pasqua en faré, a part dels robiols i les panades típiques també.

    ResponElimina
  3. M'agraden molt els crespells i els robiols, cada any en menjo per setmana santa... que els meus veïns són d'origen mallorquí! O sigui que segur que a tu també t'han quedat deliciosos!! jejeje

    Per cert... a mitjans o finals de juliol vaig cap a Mallorca!! jijijiji

    Petonets preciosa!
    Sandra

    ResponElimina
  4. Cocía l aversión salada, pero no la dulce. Tienen que estar ricos.

    Besos y gracias por venir a ver mi blog.

    ResponElimina
  5. no los conocia y mira por donde tambien se viaja gastronomicamente por los blogs molt be
    miquel

    ResponElimina
  6. Els he provat; són molt bons, però vés per on no sabia que eren mallorquins i menys, típics de setmana santa.

    ResponElimina
  7. Saps que no conec gens la cuina de Mallorca? Aquestes dolços tenen molt bon aspecte, em guardaré la recepta.
    Una forta abraçada!

    ResponElimina
  8. és el primer cop que ho sento! iaaiiaiam que hauré de venir a fer-te una visita perquè em facis una ruta gastronómica!!!! ara mateix vaig a mirar vols! però primer m'enporto uns crespells!!!!! petonets bonica

    ResponElimina
  9. no els he tastat mai, els crespells, però tenen molt bona pinta!!
    Petons

    ResponElimina
  10. No els havia sentit anomenar mai. Es veuen deliciosos!!!

    ResponElimina
  11. Vaig tastar els crespells la setmana santa passada en un viatge a Eivissa. I eren boníssims!
    Les receptes de la sogra no fallen mai, oi? ;)

    ResponElimina
  12. La primera vegada que els veig, va molt bé això de conèixer blocs d'altres llocs. Ens ensenyaràs els robiols? (ja,ja,ja, ha quedat una mica rara la petició!)
    Molts petonets.

    ResponElimina
  13. Crespells, quin nom...saps d'on be? Són tipus mantecats? La pinta es molt bona i el diseny també. No havia sentit mai a parlar, gràcies per anar introduint la teva gastronomia Mallorquina..
    Petons

    ResponElimina
  14. a manacor fem senyorets, i mirant la recepta hem sona que si no son iguals s'assemblem molt, tambe es fan per setmana santa, pero als meus fills els hi agraden tant que la meva sogra ens n'envia sempre sigui pasqua o no. be suposo que com els meus donuts son aptes per la operació biquino no?

    ResponElimina
  15. Hola Paula!
    Jo si que els he provat i són molt bons.. clar que aquests teus deuen ser...molt més que bons, excepcionals!!! Petonets

    ResponElimina
  16. No els coneixia, m´encanta això de saber de les tradicions d´altres llocs! Apuntats!
    Gràcies per la resposta sobre el mousse de maduixa, ja us dirè el que!
    Petons

    ResponElimina
  17. Paula, quina bona pinta que fan. No n'havia sentit a paralr mai. Si e´s que n'hi ha de coses en el món gastronòmic!!

    Això del saïm ho sabia. D'aquí ve el nom d'ensaïmada, oi?? ens ho van explicar la curs de pastisseria!

    Molts petonets guapa!!

    ResponElimina
  18. Que pinta......dan ganas de pegarle un bocado ahora mismo.
    besos

    ResponElimina
  19. No n'he fet mai, provaré la teva recepta!

    ResponElimina
  20. No havia sentit mai a parlar del crespells, però tenen una pinta excel·lent. M'apunto la recepta perquè tinc ganes de provar-los. Gràcies per compartir-la.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  21. Doncs quines mossegadetes més saboroses!!! no les coneixia!! però ha estat un descobriment genial!! Boníssim!
    Molts petonets bonica!

    ResponElimina
  22. Quina bona pinta que tenen!! Mareta meua com diu una amiga meva!
    Em sembla que els havia vist a Menorca, pot ser?
    Els he de tastar!
    Petunets!

    ResponElimina
  23. Ui, ui, ui.. aquestes galetetes "crespells" segur que m'encanten!!!

    ResponElimina
  24. hummmmm noltros aqui els di deim pastissets , no son la mateixa recepta , pero si tenim el mateix mol.le en orma de flor . una beade

    ResponElimina
  25. Oh! Que bé! Una recepta de crispells! A veure quan la puc fer! Gràcies per compartir-la.

    ResponElimina
  26. Acabo d'arribar al teu blog des del de HEMC y dir-te que amb el teu permís em quedo per aquí llegint i com a seguidora
    Quina bona pinta tenen els Crespells !!!
    Feliç Setmana
    Petonets
    Lily
    http://deliciosmos.blogspot.com/

    ResponElimina