dilluns, 18 d’abril del 2011

Focaccia amb formatge, romaní, ruca i ceba cruixent

 
Whole Kitchen en la seva proposta salada per al mes d'abril ens convida a preparar focaccia.
La primera vegada que vaig menjar focaccia va ser a casa del “meu soci” de Bon Tiberi. Ell va molt per Formentera i ens va explicar que l’illa a l’estiu queda invaïda per turistes italians, de manera que tots els forns venen porcions de focaccia. Em va agradar molt i desde llavors és un plat que moltes vegades faig per sopar.

Segons indiquen a Whole Kitchen, la focaccia és un pa pla cobert amb herbetes aromàtiques o amb altres ingredients. La paraula focaccia deriva del terme llatí “focus”, o cor, i que vol dir fogassa (“hogaza” en castellà). De fet, es diu que la pizza deriva precisament de la focaccia.

Per fer la focaccia es poden afegir a la massa directament algunes herbetes aromàtiques com, per exemple, romaní. Això no obstant, aquesta vegada per fer-la he seguit la recepta de la massa de la pizza que hi ha al bloc; i les herbetes les he afegides a damunt la massa.



Ingredients:
Oli d’oliva
Sal gruixuda (tipus Maldon)
Romaní
Formatge
Ruca
Ceba fregida  cruixent (la vaig comprar a Ikea)

Preparació:
  1. Feim la massa i la deixam reposar.
  2. Passat el temps estiram la massa amb el corró i amb una forqueta anam picant la superficie.
  3. Distribuïm el formatge a damunt, hi posam un bon raig d’oli i la sal gruixuda. Afegim també el romaní, la ruca i els bocins de ceba.
  4. Enfornam a 220ºC fins que la focaccia agafi color daurat.

19 comentaris:

  1. Tinc super pendent de fer focaccia... i amb tantes receptes m'està entrant unes ganes de fer-la!!!
    t'ha quedat fantàstica!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. ¿Saps que la focaccia és un dels meus pans preferits?
    ¿I que quant em decideixo a fer pa, sovint acabo fent focaccia?
    Petons!
    Mglòria

    ResponElimina
  3. Te un aspecte espectacular, el cruixent de ceba i el romaní tenen que donar-li molt de sabor.
    Un petonet

    ResponElimina
  4. Qué bona ha d'estar aquesta cebeta a sobre la focaccia!
    Petons!!
    Esther,
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  5. Tiene un aspecto delicioso!!! Acabo de descubrir tu cocina y me quedo por aquí!! Un saludo!

    ResponElimina
  6. Paula, quina pinta te aquesta focaccia!!
    Més suau i lleugera que la pizza, no?
    Les fotos perfectes!!
    Petons

    ResponElimina
  7. Quina pinta més deliciosa. La ceba cruixent he de ser sensacional.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Jo la he fet amb ceba caramel·litzada però trobo que el toc de ceba cruixent segur que tb hi queda fantàstica!

    Un petó

    ResponElimina
  9. M'ha agradat molt aquesta proposta, la ceba criuxent tot un éxit!!!
    Petonets

    ResponElimina
  10. en realitat els italians estan per tot arreu! jajajajajaja. La teva proposta sembla que porti el meu nom! amb els ingredients que has escollit no t'en deixava ni un tallet petit petit!!!!!! bonísssssssssssssssssima!!! Molts petonets guapa

    ResponElimina
  11. pauleta!!!! cada día te superas más...me encamta con queso!!!! besitoooo

    ResponElimina
  12. Paula!! quina focaccia! a mi m'encanta! bueno millor em xifla! sempre és un plaer fer-la i sobretot degustar-la ;)
    Moltíssimes gràcies per la teva visita i les teves paraules d'ànims!!m'ha fet molt feliç
    Un petó enorme!

    ResponElimina
  13. A quina hora dius que he de venir? Què bona es veu!A mi les receptes amb herbetes m'encanten.
    Molts petonets.

    ResponElimina
  14. ¡¡Qué rica, te ha quedado preciosa y con una pinta deliciosa!!

    ResponElimina
  15. Paula quina focaccia més bona!! el farcit m'encanta!!

    Molts petonets!! :)

    ResponElimina
  16. Hola Paula,
    El cruixent de ceba ha de quedar de luxe oi?? Una pinta fantàstica. Petonets

    ResponElimina
  17. ¡que rica focaccia! ¡casi casi una pizza! ¡excelente!

    ResponElimina
  18. Paula! Tinc tantes ganes de fer focaccia!! No n'he feta mai! L'altre dia en vaig menjar de casolana i-- boníssima!! Fa una pinta excel·lent la teva! Segur que deu ser ben bona!

    Besadetes,

    Roger

    PS. No sé per què no em deixa enviar-te missatges amb el meu compte de google... Primer pensava que era problema del meu explorer, però és el compte, per això hi surt "anònim"...

    ResponElimina
  19. Ostres quines receptes més interessants que tens!! M'agrada molt el teu blog, et seguiré que amb tu puc aprendre moltíssim!!! un petó i bona setmana santa!!!;)

    ResponElimina