dijous, 7 d’abril del 2011

Mousse de maduixa




No és cap secret que a casa som dues persones: una a qui li encanta la xocolata i l’altra que menjaria maduixes a totes hores (aquesta darrera soc jo, òbviament)
El primer opina que el millor menjar del món, sense cap tipus de dubte, és la mousse de xocolata. La primavera passada, durant la temporada de maduixes, vaig decidir que havia de trobar una recepta de mousse de maduixa que fos lleugera i bona per poder competir amb l’èxit de la de xocolata.
Vaig fer diferents experiments, encara que cap m’acabava de convèncer del tot. Volia aconseguir una mousse lleugera que no dugués nata. O sigui que cercava el que semblava impossible: unes postres bones, lleugeres i fàcils de fer.
Mentre estava en plena fase experimental, a Webos Fritos varen publicar una recepta que em venia clavada “mousse de fresas fácil y rápida”. Aquesta mousse només portava gelatina, maduixes i un iogurt bio. A primer cop d’ull em va semblar que no podia ser una mousse autèntica, però si la Su deia que era bona, l’havia de provar.
Així ho faig fer i el resultat em va sorprendre i molt. És boníssima, lleugera i sana, sana, sana. A més, no pot ser més fàcil de fer. No importa dir que aquesta mousse s’ha convertit en unes postres clàssiques a casa!!

Anem a la recepta!

Ingredients:
1 sobre de gelatina de maduixa
Aigua
Maduixes (unes 15 aproximadament)
Un iogurt Bio

Preparació:
  1. Preparam la gelatina segons les indicacions del paquet, però utilitzam només la meitat d’aigua. Jo ho vaig fer així com diu la Su de Webos Fritos, vaig posar a bullir mig tassó (got) d’aigua i li vaig afegir la gelatina. Vaig remenar la mescla i li vaig afegir mig tassó més d’aigua freda i vaig continuar remenant.
  2. Deixam refredar la gelatina dins un bol fins que comenci a cuallar. Aproximadament una hora i mitja.
  3. Trituram les maduixes amb el turmix o amb la TMX uns segons a velocitat 10.
  4. Amb les varetes elèctriques anam batent la gelatina. Anirem veient que canvia la textura de la gelatina i comença a fer bombolles a causa de l’aire que entra en la mescla gràcies a l’acció de les varetes.
  5. Després afegim les maduixes i el iogurt bio a la gelatina i continuam mesclant amb les varetes.
  6. Si volem hi afegim un poc de sucre i ho remenam bé. Jo hi vaig afegir tres cullarades soperes de sucre.
  7. Distribuïm la mescla en copes i la deixam refredar unes hores a la gelera.


22 comentaris:

  1. M'agrada aquesta mousse, segur que súper bona i baixa en greixos. Un Deu!!
    Petons,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  2. Paula!! te una pintassa espectacular!!!! i no dubto que de gust serà boníssima i més venint de la Su, però a mi em passa com a tu però al revés, jejeje, no és broma, no. Busco la recepta perfecte però sense gelatines que no m'agraden. I estic d'acord amb els dos, les millors mousses son les de xocolata i les de maduixa! :-))

    un petónás guapíssima

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta!! No m'agraden gens els postres de maduixa prefrabicada, però aquest amb les maduixes naturals té una pinta sensacional i ademès al fer-lo amb el iogurt es veu molt fàcil de fer i ara que s'acosta la calor deus tenir segur més ganes encara de menjar-lo! Un petonet!! :)

    ResponElimina
  4. Bon dia guapíssima!!!
    Quina recepta més bona per trobar-me de bon matí... aquesta me l'apunto!!! Potser la faig dissabte que venen a dinar mons pares... jijijiji
    Si la recomanes tu i la Su, èxit assegurat!
    PEtonets!!!!
    Sandra

    ResponElimina
  5. Pero qué buena pinta tiene.
    Dan ganas de agarrar la cuchara y terminar con ella en un minuto.
    Estupenda.
    Besos

    ResponElimina
  6. Mai m'han agradat allò que li diuen mousse, però que quan agafes la cullerada, es desfà, convertint-se gairebè en unes natilles. No puc soportar-ho.
    Evidentmente, aquest no és el cas. Quina pinta més bona, compacta, pero airejada... vaja, que tot i que jo també sóc més de xocolata, me la menjaria ara mateix.
    Petonets bonica, t'ha quedat fantàstica!!

    ResponElimina
  7. Paula, ja veig que em podeu convidar sense problemes: m'encanta la xocolata i les maduixes!Una mousse genial!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  8. visca les madueixes!!!! ja feia temps que estava desitjant que ens proposesis noves receptes! i avui t'has superat!!! l'haig de tastar ja!!! pinta molt i molt bé!!!!!! creus que encara em queda una per dinar???? si us plau... petonets carinyet i bon dia!!!

    ResponElimina
  9. Hola Paula! Sa teva mousse es veu que té una textura molt bona! es perfecte! a mi en pasa com a na Maduixa, ¿creus que sortiria bé amb agar i només amb maduixes naturals? crec que ho hauré de probar i explicart-ho (tant si em surt un desastre com si no)!!

    Una abraçada

    ResponElimina
  10. M'encanta! unes postres bones i lleugeres!! Gràcies Paula! i també proovaré l'idea de la Lucía!!

    ResponElimina
  11. Paula!
    L'has clavat! Quina textura que té!! Mare meva, m'he quedat bocabadada veient les fotos i imaginant el sabor... Ostres i a sobre sa!! Molt bé per aquesta recepta guapa!

    ResponElimina
  12. Que esponjosa que es veu!!! Si deuris fer soroll a l'agafar les cullerades com els iogurts.... Exquisita!!! Recepta guardada.....

    ResponElimina
  13. Ostres, quina passada de recepta, es veu super lleugera i no porta gens de nata... o ahuria dit mai que amb les varilles elèctriques la gelatina quedés tan esponjosa. Això ho penso provar seguríssim!!! A més, ara l'operació bikini s'acosta i val la pena tenir a punt recpetes com aquesta ;)

    ResponElimina
  14. Molt bona recepta! me l´apunto i la faig segur!Una pregunta: la gelatina a l´hora d´enmotllar està bastant freda? per posar-la, dins uns vasets de xocolata? Seria la repera!
    Petons
    Anna

    ResponElimina
  15. Todos los postres con fresas quedan deliciosos.
    Muy bonitos emplatados asi.,
    Besos

    ResponElimina
  16. Què divines que arriben a ser les maduixes...una recepta fantàstica.

    ResponElimina
  17. Paula, es veu francament deliciosa. Això ho provo perquè últimament volia començar a fe runa mica de bondat (=operación bikini, vaja) i aquesta mousse light em va fantàstica per treurem el mono de dolç!

    Tot i que a la que pugui...també la menjaré de xoco, :P!!!

    Molts petonets guapa!!

    ResponElimina
  18. Uau, quina mousse! Tinc unes maduixes a la nevera que ja tenen destí. Moltes gràcies per la recepta.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  19. mmm quina bona pinta! sens dubte provaré de fer-ho!

    ResponElimina
  20. Paula, quina bona pinta! i amés, em ve de meravella perquè d'aquí a uns dies tinc un dinar a casa i estava pensant en fer una mouse de maduixa amb una mica crema de iogurt per sobre o alguna cosa així tipus triflle...si segueixo la teva recepta ja t'ho diré!

    ResponElimina
  21. Sorprenent, realment sorprenent! i la textura es veu perfecte! Segur que ho provaré.

    ResponElimina
  22. Y esto msale bien de verdad? le tengo pánico a las mousse desde que un día por quedar bien hice una de chocolate blanco y quedo fatal...era una crema empalagosa y horrible....tengo que porbar esta!

    ResponElimina