dilluns, 25 d’abril del 2011

Bavarois



Whole Kitchen en la seva proposta dolça per al mes d’abril ens convida a preparar una Bavarois.
La Bavarois és un dolç cremós al que se li afegeix gelatina, merenga i/o nata muntada. A partir d’aquí hi podem afegir diferents ingredients segons els nostres gustos.
Quan vaig llegir la proposta vaig pensar que no la podia fer ni de xocolata ni de maduixa, així que vaig decidir combinar el gust de la pinya amb la llimona. El resultat va ser un pastís molt suau i lleuger al gust.
Això no obstant, crec que no em va quedar tan bé com hauria d’haver quedat, ja que a la part d’abaix del pastís (que al girar-lo es va convertir en la part superior)  va quedar una capa de gelatina. Supòs que això s’hauria evitat si hagués batut encara més amb les varetes. Així i tot, el resultat va ser fantàstic i a més, si no ho diem a ningú, fins i tot es poden pensar que la diferència de capes l’hem feta a consciència!!  ;))

Ingredients:
1 llauna grossa de pinya natural
2 sobres de gelatina de llimona
Sucre (2 cullerades soperes)
300 grs de nata muntada

Preparació:
  1. Trituram la pinya (jo ho vaig fer amb la TMX a velocitat 10 durant un minut) i afegim el sucre.
  2. Muntam la nata amb les varetes.
  3. Feim la gelatina al foc i la deixam refredar uns minuts.
  4. Mesclam la pinya triturada amb la nata muntada i ho remenam fins que quedi tot ben integrat.
  5. A continuació afegim la gelatina i també la mesclam bé (aquí és on crec que jo ho hauria d’haver mesclat més perquè no es formassin dues capes distintes)
  6. Distribuïm la mescla dins un motlle i ho deixam reposar unes hores a la gelera. Es millor fer-la al vespre i desmotllar-la al dia següent. També podríem fer-la dins recipients individuals.
  7. Per decorar la bavarois vaig fer unes papallones amb pinya, pell de llima i maduixes.

30 comentaris:

  1. Una bavarois molt original i molt fàcil de fer! M'encanta la decoració que has fet amb la pinya, t'ha quedat fantàstica :)

    Un petó!

    ResponElimina
  2. Una propuesta muy fresca.
    La presentación genial.

    Besos

    ResponElimina
  3. Doncs Paula... jo m'ho hauria cregut! jajajaja De fet ho he pensat, mira que xula bicolor! :P
    Res, que ha d'estar boníssima!!!
    Petonets bonica!
    Sandra

    ResponElimina
  4. Jo com la Sandra també he epnsat que la combinació dos colors era tot un encert!!jajaajaj!! perquè ens ho has dit eh!!
    En fi, t'a quedat molt xula i té pinta de ser boníssima!!

    Molts petonets ^_^

    ResponElimina
  5. M'agraden lea papallones que has fet amb pinya i maduixa!!!!

    ResponElimina
  6. Estic d'acord amb els comentaris anterior, em sembla que la combinació dels dos colors queda moníssima! I segur que la bavarois està igual de bona :)

    ResponElimina
  7. Se ve una pinta estupenda, que molde mas bonito. Un abrazo.

    ResponElimina
  8. quina monada!!! Quina bona ideia, fer servir gelatina de llimona! La propera vegada ho faré així!!
    Ptunets

    ResponElimina
  9. doncs jo em pensava que la diferència de color era fet expressament! T'ha quedat molt i molt bé! :)

    ResponElimina
  10. Veien la fotografia no ho hagués dit mai que no es feia en dues capes diferents.
    Bona cuina

    ResponElimina
  11. Doncs, a mi, me l'has colat. Al veure la foto pensava que era de dos colors. T'ha quedat preciosa amb aquest motlle. Y segur que boníssima!!!

    ResponElimina
  12. Doncs a mi m'agrada molt com ha quedat! de fet pensava que ho havies fet expressament. De gust ha de ser boníssim i fresc.
    petonets!

    ResponElimina
  13. T'ha quedat ben formós Paula! Enhorabona!

    Besadetes,

    Roger

    ResponElimina
  14. Hola Paula,
    Per què ens ho has dit que sinó.. A mi em sembla genial, com les papallones que li donen una presetnació molt maca. Petonets

    ResponElimina
  15. Quina bavarois més refrescant! M'encanta.
    Petonets,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  16. que bonitas mariposas!! que fresquita receta-

    ResponElimina
  17. nena, doncs a mí m'encanta com t'ha quedat! i saps que ha dit el teu nebodet???? OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ;P molts petonets bonica!!!!

    ResponElimina
  18. Doncs jo trobo que t'ha quedat sensacional! Aquestes postres refrescants són les meves preferides ;)

    ResponElimina
  19. Perquè ho has dit, jo em pensava que ho havies fet bicolor!
    Quines papallones tan maques!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  20. Unes postres digestives i lleugeres...
    petonets

    ResponElimina
  21. No saps les ganes que tinc de fer una bavaresa (no n'he fet mai). Veient la teva ja no m'hi puc resistir, a més a més, vinc d'una altra bavaresa de Gastroadikta... massa temptacions...En prenc nota! Una abraçada.

    ResponElimina
  22. Un postre ideal para el verano! Me encanta! Un besito:)

    ResponElimina
  23. De pinya, m' agrada molt, n' he fet a vegades i sempre té èxit.

    ResponElimina
  24. jejeje Si no ho arribes a dir, ni m'assabento que els dos colors no estaven buscats. ;) I la idea de decorar aquesta flor amb les papallones, molt bonica!
    Petons!

    ResponElimina
  25. Doncs, ja veus les sorpreses que dóna la cuina!aquesta és la seva essència.

    ResponElimina
  26. Paula muy bien este bavarois y el colorido y las fotos muy buenas ademas la foto con la forma de mariposa muy buena
    peto
    miquel

    ResponElimina
  27. Tinc aquest motlle!!! t'ha quedat preciós!!!

    Petonets

    Miel

    ResponElimina
  28. La Bavarois m'ha sorprès. Per la seva facilitat, la seva textura... Amb pinya ha ds'estar de vici. Mmm! No sé si acceptes premis, però n'hi ha un per tu al meu bloc.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  29. Que precioso molde!!! Me encanta!!! Otro 10 para mi blocairafavorita!

    ResponElimina