dimecres, 18 de maig del 2011

Pollastre tikka masala



Whole Kitchen en la seva proposta salada per al mes de maig ens proposa preparar un plat clàssic de la cuina asiàtica, tikka masala.

La masala és una mescla d’espècies utilitzades a la cuina índia i que aporta als plats un sabor i aroma molt peculiars.
El pollastre tikka masala és un dels plats més coneguts del sudoest asiàtic, encara que s’afirma que és més popular més enllà de les fronteres índies que al país d’on és originari.
Encara que és una qüestió molt discutida, es pensa que aquesta manera de cuinar el pollastre es va originar gràcies als xefs de Bangladesh al Regne Unit.
 Per fer aquesta recepta he seguit com a base la recepta del llibre “Escuela de Cocina” de Jamie Oliver, encara que, per variar, l’he adaptada un poc al meu estil i als ingredients que tenia a casa.

Ingredients:
Piteres de pollastre sense pell
2 cebes
Gingebre fresc
Coriandre
Oli de gira-sol
1 llauna de tomàtiga triturada
2 iogurts naturals
400 grs de llet (la recepta original duu llet de coco, jo vaig utilitzar llet normal; també podríem utilitzar nata)
Pasta de curry Tikka Masala (feta a casa o comprada ja feta, per exemple, de la marca Patak’s). Per fer-la nosaltres necessitarem:
·         2 alls
·         un poc gingebre fresc
·         1 cullerada de caiena
·         2 cullerades de garam masala (si no trobam aquesta mescla d’espècies feta, la podem fer nosaltres mesclant canyella, clau d’olor, nou moscada, cardamom i pebre negre)
·         ½ cullerada de sal
·         2 cullerades d’oli de cacauet (jo no en tenia i el vaig utilitzar de gira-sol)
·         2 cullerades de tomàtigues triturades
·         un poc de coriandre
·         2 cullerades d’ametlles picades
·         1 cullerada de coco sec
·         Espècies que s’han de torrar a la paella: una culleradeta de comí i una de llavors de coriandre.

Preparació:
  1. Si no compram la pasta tikka masala ja feta, és el primer que hem de preparar. Per això, posam la culleradeta de comí i de coriandre a una pella perquè es torrin durant uns minuts. Quan estiguin torrades picam les espècies fins que quedin reduïdes a pols. A continuació, afegim la resta d’ingredients de la pasta i amb un robot de cuina ho mesclam fins que tenguem una mescla homogènia. Reservam.
  2. Una vegada que tenim aquesta pasta, que és la base del plat, podem començar a preparar el pollastre tikka masala pròpiament dit. Per això, tallam la ceba a bocins petits i la posam a foc mig. Afegim el coriandre i el gingebre i ho anam sofregint tot fins que agafi color daurat.
  3. Afegim la pasta tikka masala i el pollastre.
  4. Afegim les tomàtigues i la llet.
  5. Afegim aigua (un tassó  i mig aproximadament) i els iogurts. 
  6. Deixam que es faci al foc durant uns 20 minuts.

20 comentaris:

  1. Ay, ay, ay, em menjava unes cinc d'una sola passada...
    Que bo!!i fácil.O sencill...
    Un petó ben fort.

    ResponElimina
  2. He vist moltes Tikka avui, m'encanta la idea de posar-la diantre d'aquesta tortita.
    Un petonàs,
    Esther

    ResponElimina
  3. ja pensava que et saltaves el repte! ajajajajjaajja. Una versió exel·lent!!! ara vinc a sopar! petonets guapíssssssssssima

    ResponElimina
  4. Va vinga, jo també vinc a sopar... que això s'ha de provar! Jo porto els rulos... ai! els postres! jajajaja
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. Noies, arribeu tard, ja no queden, m'he atipat jo soleta...Juas, juas, juas

    ResponElimina
  6. Puri: t'ho deixaré menjar tot perquè no engreixa gaire??
    Esther: la veritat és que amb aquesta "tortita" va quedar ben bo.
    Judith: saltar-me el repte, jo??? ;DD
    Sandra: això dels rulos t'ha descentrat del tot, eh?? Això no pot ser bo...
    La Puri té raó, s'ho ha menjat tot, tot, tot...però si veniu en tonaré a fer, ok??
    Gràcies per comentar!

    És veritat la Puri s'ho ha acabat tot...però si veniu en tornaré a fer, ok?? Ai, Puri, Puri...;DD

    ResponElimina
  7. excelente presentación de la receta y gran fotografía :)

    ResponElimina
  8. Hola,
    L'haurem de fer ben aviat que totes aquestes receptes pinten molt bé. Però això de posar-lo dins de les tortites m'ha agradat molt!! Petons

    ResponElimina
  9. Aquesta mescla d'espècies és molt aromàtica i lliga molt bé amb el pollastre. Una recepta diferent amb un toc exòtic original!

    ResponElimina
  10. Em recorda taaaant el nostre viatge a la Índia!! però la presentació és més maca la teva, eh?

    ResponElimina
  11. M'encanta així presentada! Noia, m'han entrat unes ganes de tastar el tikka masala!!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  12. Me encanta tu propuesta, es original esa forma de presentarlo.
    Suerte en el concurso.
    Besos

    ResponElimina
  13. el pollastre tikka masala, ja és un clàssic a casa... tot i que el preparo una mica diferent, totes les versions estan boníssimes!!!
    Per cent que la foto m'agrada molt.
    Una salutació,

    ResponElimina
  14. Delicioso simplemente delicioso.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  15. Què originals les tortites amb el pollastre...deliciós.

    ResponElimina
  16. M'encanten aquestes receptes exòtiques i tan especiades! Queda molt xulo en format rotllet!

    Molts petonets!! :)

    ResponElimina
  17. Té una pinta excel·lent. Aquesta recepta no la puc fer, perquè em falten molts ingredients i per comprar-los només per un dia... no sé.
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  18. Jo vaig descobrir la masala en un curs de cuina que vaig fer amb el Bernat Martínez i em va semblar un gran invent. Però encara no n'he comprat mai per fer servir a casa. Potser la teva recepta serà l'excusa... T'ha quedat molt ben presentat!

    Fins aviat!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  19. Quina delicia i quina presentació més maca i sorprendent.
    M'encanta com te ha quedat.
    Un petonet molt gros i bon cap de setmana guapísima.

    ResponElimina
  20. Preciosa presentacion...com sempre!!!! ya tengo fecha....te la envio por mail hoy o mañana ok? beso

    ResponElimina