diumenge, 8 de maig del 2011

Melmelada de poma i canyella



Aquest mes la proposta de la Judith i de la Mònica per a Memòries d’una cuinera ha estat preparar una melmelada.
Puntualment cada dia 5 publiquen quina serà la proposta del mes. Abans de llegir que ens suggereixen sempre intent endevinar quina serà la proposta…òbviament, mai l’encert! 
Aquesta vegada preparar aquesta recepta ha tornat a ser un nou repte; les melmelades m’agraden molt però mai n’havia preparat.
Se m’havien ocorregut propostes diferents, però al final la idea de fer una melmelada de poma i canyella m’ha semblat que podria ser una bona aportació al repte.
El resultat?? M’ha agradat molt aquesta combinació, tot i que potser és un punt massa dolça a mi m’ha semblat irresistible.
Per preparar la melmelada he comptat amb l’inestimable ajuda de la TMX, que en el tema de cremes,  masses i purés em sembla immillorable. Així, que us deixaré els ingredients que he utilitzat i com l’he feta amb TMX.

Ingredients:
400 grs de poma pelada (Jo he utilitzat pomes “royal gala”, potser si hagués utilitzat unes pomes un poc més àcides la melmelada no hauria estat tan dolça, però com ja he dit abans, a mi el resultat m’ha agradat molt)
250 grs de sucre moreno (la recepta que tenia deia que s’havia d’utilitzar igual quantitat de sucre que de fruita, a mi m’ha semblat massa i l'he reduïda a la meitat…i he fet bé)
El suc d’una llimona
Dues cullerades petites de canyella en pols

Preparació:
  1. Pelam les pomes i les feim a bocins. Afegim el suc de llimona i la canyella.
  2. Trituram un minut a velocitat progressiva 5-10.
  3. Programam 30 minuts, velocitat 1, temperatura 100ºC.
  4. Per comprovar la consistència de la melmelada podem posar un plat  buid al congelador abans de començar a preparar-la. Quan estigui feta, posam una cullerada de melmelada a damunt el plat fred per comprovar la textura. Si la volem més espessa, programam 5 minuts més, temperatura Varoma, velocitat 2.



25 comentaris:

  1. Paula, enviam un potet d'aquesta melmelada de poma i canyella, que bona amb un panet ple de mantega, mmmmm!!!
    la olor que t'habrà quedat a la cuina serà una delicia.
    Petons

    ResponElimina
  2. Jo poso les torradetes i tú la melmelada. Combinació deliciosa!
    Petons,
    Esther,
    http://comosiempremadreando.bogspot.com

    ResponElimina
  3. Otro evento!!!! Pero como puedes con todoooooo????
    Aghh y si a mi me mandan jamones a casa pero tu eres jueza de concursis bloggers!!!!!! Eso si que es un lujazo!!!!
    Retoooooo mandame un mail! Tengo algo pensado pero no te puedo decir!!!!

    ResponElimina
  4. Paula
    Què bona aquesta melmelada. Jo la faig sovint i ens encanta. Nomès canvio el surcre moré per fructosa. Aquest toc de canyella li va genial! Petons

    ResponElimina
  5. Paula... és la primera opció en la que vaig pensar per fer la mermelada de les nenes!! jejejeje Queda pendent, perquè són uns sabors que m'encanten junts!!!
    Té una pinta molt bona :)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. La combinació de poma i canyella, per mi, és ideal.
    Ha de ser una melmelada boníssima.

    ResponElimina
  7. Ostres qué bona!! Mai he fet melmelada, però veient com t'ha quedat, crec que m'arriscaré!! Tinc curiositat!!

    Molts petunes i que tinguis una bona setmana!!

    ResponElimina
  8. El gust de deu donar la canyella deu ser espectacular. M'encanta la recepta.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  9. Jo estic com tu fa uns dies, mai he fet melmelada a casa, em sembla molt complicat! Però veient el teu resultat, igual m'hauré d'animar :)

    ResponElimina
  10. La poma i la canyella lliguen a la perfecció! I per ser la teva primera melmelada t'ha quedat sensacinal!
    A veure si m'animo i també participo, que el mes passat amb el bacallà no vaig poder, je je je...

    ResponElimina
  11. La combinació poma i canyella m'encanta!!
    La textura es veu perfecte, quina estrena!
    Petonets i moltes gràcies per participar!

    ResponElimina
  12. gracias por tu visita. Ya seguia tu blog. Muy rica mermelada. Bss y nos vemos en el curso.

    ResponElimina
  13. Aquesta melmelada ha de ser molt bona donat que la poma i la canyella casen tant bé! A mi em recorda una que feia la germana del meu avi, de petita era la meva perdició!!

    ResponElimina
  14. oeeeeeeeeee, si ja deia jo que aquesta combinació ha´via de ser bona!!! quina sort que no t'has pogut aguantar! jajajajajja. Té molt bona pinta artista!!! molts petonets i gràcies per participar!

    ResponElimina
  15. Poma i canyella!!! ohhhh.... quina cosa més requetebona!!! em xifla! una aportació de luxe ;)
    Molts petonetss

    ResponElimina
  16. De poma no n'he tastat mai. I amb aquest toc de canyella ha d'estar boníssima!!!

    ResponElimina
  17. Ostres! aquesta si que me l'apunto!!! sóc de fer melmelades i aquesta ha d'estar molt bona!!

    ResponElimina
  18. Un bon lligam d´ingredients,sí senyora. S´haurà de provar.

    ResponElimina
  19. Poma i canyella,dues aromes que em perden!Una mermelada boníssima!!!

    ResponElimina
  20. Paula quina delicia més bona i casolana,a jo m'encanta fer mermelades i després amb un pa a llesquetes.....una perdició.
    Mil petonets guapa.

    ResponElimina
  21. Tha quedat perfecta. La textura es veu molt agradable i bé, al combinació poma i canyella ha de ser bona a la força!! :)

    Jo vaig rovar de mermelada de pèsols pel repte i em va quedar taaaan dolça que la vaig haver de llençar...A seguir provant!!! :)

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  22. Una melmelada que sempre té l'èxit assegurat a casa. Boníssima!
    Petons!

    ResponElimina
  23. A mi les pomes al forn amb canyella em tornen boja, així que aquesta melmelada segur que m'encantaria. Serà qüestió de provar-la!

    Petons!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  24. Es la meva preferida! Amb canyella....Bonissima!
    Petons

    ResponElimina
  25. Una mermelada buenísima y parece que tiene una textura genial.
    Un saludo Paco

    ResponElimina