diumenge, 22 de maig del 2011

Falafels



Avui a Bon Tiberi hem descobert els falafels.
Fa temps que els volia provar, però creia que serien complicats de fer. No fa gaire als Fogons de la Bordeta varen publicar una recepta de falafels. En aquell moment em vaig convèncer que els havia de provar de fer, tot i que pensava que a casa això de “croquetes de cigrons” no tendria gaire èxit.
Així que, avui el nostre dinar han estat aquests falafels. He seguit la recepta dels Fogons de la Bordeta adaptant –la a la TMX i canviant només el tipus de farina utilitzat (jo he utilitzat farina de cigrons per arrebossar)

Ingredients:
250 grs de cigrons secs (els hem de deixar en aigua  perquè s’hidratin bé. Quan els vaig deixar ahir dins l’aigua vaig pensar que n’hi havia molts pocs, però ho vaig deixar així. La quantitat és suficient, perquè amb l’aigua augmenten molt de volum)
1 ceba
2 grans d’all
Julivert i coriandre
1 cullerada de farina (jo he utilitzar farina de cigrons, però es pot utilitzar farina normal)
2 Culleradetes de sal
una culleradeta de pebre negre
Una culleradeta de comí picat
Una culleradeta de llevat (per exemple, Royal o Canari)
Mitja culleradeta de canyella
Farina per arrebossar

Preparació:
  1. Primer de tot hem de deixar els cigrons secs en aigua com a mínim durant tota la nit, i millor si és un dia sencer.
  2. Si volem utilitzar farina de cigrons per arrebossar la podem fer nosaltres triturant cigrons secs. Jo ho he fet amb la TMX, programant un minut a velocitat progressiva 5-10, fins que els cigrons han quedat reduïts a pols. Reservam aquesta farina.
  3. Trituram els cigrons amb la picadora o amb la TMX. Com que a casa agraden les coses ben fines els he triturat amb la TMX a velocitat progressiva 5-10.
  4. Afegim la ceba i els alls i tornam a triturar un segons.
  5. A continuació, anam incorporant les diferents espècies i ho mesclam fins que quedin tots els ingredients ben integrats.
  6. Deixam reposar aquesta massa a la gelera. (Jo només l’he deixada reposar una hora i ha estat suficient)
  7. Passat aquest temps amb la ma anam fent petites boles que aplanarem un poc perquè tenguin la forma de falafel. Ho arrebossam amb la farina.
  8. Fregim els falafels fins que quedin ben dauradets.
 Els falafels es solen menjar amb pa de pita i acompanyats amb salsa, per exemple amb salsa de iogurt o de tahina. Si voleu veure la recepta de salsa d'iogurt que ens proposen als Fogons de Bordeta pitjau aquí.
Gràcies Sandra i Xavi per la recepta!! La repetirem segur!!!



17 comentaris:

  1. Visca Paula!! T'han quedat genials, ara em ve de gust menjar-ne! Lo de canviar per la farina de cigrons és fantàstic, nosaltres no en teníem i no ens va tocar més remei que posar de l'altra però el pròxim cop en comprarem!!
    Ens fa molta il·lusió que els hagueu disfrutat tant!!
    Moltes petonets ruleros!!
    Sandra

    ResponElimina
  2. a mí me encantan los falafels, sólo que no los hago seguido porque al ser fritura me caen pesados... :o(

    ResponElimina
  3. mmm quina bona pinta! m'encanten els falafels!

    Petons!

    ResponElimina
  4. A mi m`agraden molt! i fets al forn enlloc de fregits també queden molt bè!

    ResponElimina
  5. ostres nena! entre tu i la Sandra em feu venir ganes de cuinar falafels!!! (que diria que no n'he menjat mai!!!!) tenen molt bona pinta!!! si es que no s'et resisteix res!!! molts petonets guapíssima

    ResponElimina
  6. Hola,
    Si ja els tenia apuntats per fer... encara ara amb més motiu!!!He sopat, però que a gust em menjaria un parell d'aquests teus!! Petons

    ResponElimina
  7. Hola!!!!1
    Jajaja, pues no entiendo como no nos hemos visto antes, porque yo también soy miembro del CWK y de Film and food.....

    Gracias a que me has encontrado, porque así te he encontrado yo también y me quedo.

    (Gracias por lo de la Srta ojos azules... me ha hecho mucha gracia)

    Besos y buena semana

    ResponElimina
  8. un plat curiós... entran ganas de cocinarlo.. montse.

    ResponElimina
  9. Els falafels mai els he probat enlloc, em dona la impressió de que la massa al ser feta de cigrons ha de ser molt espesa! però si tant la sandra i el xavi com tu us ha agradat, ho haurem de provar, a veure que tal!

    Un petó

    ResponElimina
  10. Són molt bons els falafels, jo també n'acostumo a fer i m'agraden molt...sobretot, si vaig a comprar un kebab, ara només demano falafel, que els kebabs de carn tenen un nosequé que em produeix uns mals de panxa....petons!

    ResponElimina
  11. A casa ens agraden molt! Algun cop enlloc de fregir-los els faig al forn i també quedn molt bé.
    Amb la salsa de iogurt és com són més bons ;)

    ResponElimina
  12. Ai, jo també els volia fer però quan la Sandra em va dir que havia de coure els cigrons m'ho vaig treure del cap! Hauré d'anar a casa vostra!
    Petonets.

    ResponElimina
  13. en mi casa tambien gustas y ahora me has recordado que hace mucho que no los he echo
    Buenisimo como dices con salsa de yogurt
    peto
    miquel

    ResponElimina
  14. No sóc massa aficionada a aquest tipus de cuina, però després de llegir-te, fas agafar ganes de tastar-los!

    ResponElimina
  15. Es la primera vez que he visto esta receta, pero por los ingredientes que llevan, se ven muy apetitosos, ya te contare cuando los haga y los pruebe.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  16. Hola, te he visto en el foro de whole kitchen y he venido a conocerte. Con tu permiso, me quedo por aquí, ojeando tus recetas. Un besito

    ResponElimina
  17. me encantan y los haré pero no tardando mucho!
    beso

    ResponElimina