diumenge, 28 de novembre del 2010

Vichyssoise

            Aquesta és la primera recepta que vaig fer amb la Thermomix. Vaig anar a la fruiteria a comprar porros i em vaig posar tot d’una a fer aquesta recepta.
            Mentre estava tota concentrada amb la meva nova joguina, van entrar a la cuina i em van demanar: “Què fas?”, “Una vichyssoise” – vaig contestar tota sofisticada-. “Ahh!!”, però la cara va canviar quan van veure els porros a damunt la taula...”ui...i això m’agradarà?” (amb to d’escepticisme total, que vol dir aquesta cosa tan rara no em pot agradar mai); “sí, té un gust suau i és molt sa” –vaig contestar-. Des de llavors s’ha convertit en un plat fix al menú setmanal de casa; si no el faig me’l demanen!!



Ingredients:
300 grs de porros tallat a bocins (només la part blanca)
50 grs d’oli d’oliva verge extra
50 grs de mantega
700 grs d’aigua
250 grs de patata tallada a bocins
1 cullaradeta de sal
1 poc de pebre blanc
1 poc de anou moscada
200 grs de nata o llet evaporada o llet normal (jo faig la recepta amb llet desnatada i surt boníssima)

Preparació:
  1. Posar el porro a la TMX i trocetjar 4 segons, velocitat 5. Amb una espàtula baixar les restes que hagin pogut quedar aferrades als laterals.
  2. Afegir l’oli i la mantega. Programar 12 minuts, temperatura Varoma, velocitat 1.
  3. Afegir 200 grs d’aigua i programar 1 minut, velocitat progressiva 5-10, perquè el porro quedi ben triturat.
  4. Afegir la patata feta a bocins, la sal, el pebre blanc i l’aigua restant. Programar 20 minuts, 100º, velocitat 1.
  5. Esperar uns minuts a que baix un poc la temperatura i programar un minut a velocitat 7.
  6. Incorporar la nata, llet evaporada o llet normal, i la anou moscada. Programar 8 minuts, 90º, velocitat 3. Si volem que la crema sigui més líquida podem afegir un poc d’ aigua.
Suggerències de presentació:
  • En un plat posar uns raviolis grans amb anous o un altre fruit sec. Servir la crema calenta per damunt. De fet, els restaurants ho solen presentar així. D'aquesta manera transformen una simple crema de verdures en un plat més sofisticat.
  • Es pot servir freda o calenta, decorada simplement amb un poc de julivert, o una rameta d’ una altra herba aromàtica al gust.

Recepta del llibre “Imprescindible TM 31”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada