diumenge, 8 de gener del 2012

La temptació de Jansson




Després de l’aturada del bloc per Nadal, tornam a la rutina. Des d’aqui desitjam que hagueu començat bé l’any i que aquest 2012 estigui ple de projectes i noves il·lusions.
La recepta d’avui és un plat típic suec que fa molt de temps que volia preparar, però mai trobava el moment oportú per fer-lo. El vaig veure per primera vegada a  un programa de televisió; després al llibre de viatges del Jamie Oliver i, poc temps després, a un llibre de Cuina sueca de l’Ikea. Així, doncs, després de veure la Temptació de Jansson a tantes bandes no em quedava més remei que cuinar aquest plat per veure si la fama que tenia era merescuda. I sí que ho és!! És un plat senzill i molt bo, que ens pot servir com a plat únic perquè per ell mateix ja és bastant contundent o com a guarnició.

Ingredients
Patates
Ceba
Una llauna petita d’anxoves (50 grs)
Oli
Vi per cuinar
Pa ratllat
Herbes aromàtiques
Nata



Preparació:
  1. Tallam la ceba en bocins petits i la posam al foc amb un poc d’oli fins que comenci a agafar color.
  2. En aquest moment afegim les anxoves i un raig de vi. Ho deixam tot al foc un minut aproximadament. Reservam.
  3. Tallam les patates en làmines fines.
  4. En un recipient apte per al forn posam una làmina de patates i a damunt una capa de ceba amb anxoves. A damunt posam una altra capa de patates.
  5. Si volem, podem posar una altra capa de ceba i de patates.
  6. Cobrim les patates amb nata i posam una quantitat generosa de pa ratllat.
  7. Enfornam un 45 minuts a 180ºC. El temps és orientatiu ja que dependrà del recipient utilitzat.

15 comentaris:

  1. m'has deixat al·lucinada amb el títol!!! he pensat, i ara que diu aquesta loka??? però ja veig que no, que la loka sóc jo! jajajajajjajaja. Molt bon any reineta meva, estic convençuda que aquest any serà molt i molt especial!!! ;)

    ResponElimina
  2. Tota una temptació, realment!!! Fantàstica, la cuina sueca, si fan delícies així... m'agrada la presentació, i molt! petonet

    ResponElimina
  3. Directe a la carpeta!, però no gaire amagat que el vull fer ben aviat!. M'ha agradat moltíssim aquesta recepta, em sembla molt original. Merci!, a reveure!

    ResponElimina
  4. M'ha passat com a la Judith... quin títol tu! jajaja No havia sentit mai a parlar d'aquesta temptació, però realment em sembla temptadora... apuntada queda!!
    Petonets bonica meva!
    Sandra

    PD: LA Lupita volia partir cap a Inca després dels xupitos de limoncello, però li vaig fer dormir la mona perquè anava donant S's!!

    ResponElimina
  5. Ostres! Quan l'he vist per primer cop em pensava que eren unes postres, però quan he llegit que servia com a plat únic... quina vista que tinc! ;)
    La veritat és que es veu deliciós. Algun dia l'hauré de fer.

    Una abraçada i bona entrada al bloc una altra vegada!

    ResponElimina
  6. Té una pinta extraordinaria!! simplement jo canviaria les anxoves per tonyina, que m'agraden més. Tot i així ho trobo deliciós!! jo també em pensava que era un postre! jeje! petons i molt bon any!!

    ResponElimina
  7. em sembla que no tardaré a fer aquesta recepta... tinc tots els ingredients i té una pinta boníssima!

    ResponElimina
  8. Quina recepta més original, senzilla i gustosa! Ideal per començar amb forces la nova temporada!

    ResponElimina
  9. M'encanten tots els plats que tenen la patata com a ingredient principal. Al contrari que tu, jo no havia sentit mai a parlar d'aquesta famosa menja però amb el toc de l'anxova ha de ser ben gustosa!!
    Petonets

    ResponElimina
  10. Caram amb el Jansson, creus que s'entendria amb la Lupita? Es que algun dia l'haurem de casar! ja,ja,ja
    Ja veig que la recepta et perseguia, doncs em sembla una combinació genial, mira que m'agraden les anxoves i fa temps que no en menjo(a casa no tenen molt éxit...)
    Molts petonets.

    ResponElimina
  11. Jo el vaig veure en un reportatge de la tele i em va fer tilín. Ara ja vec la recepta.
    Nani

    ResponElimina
  12. Ostres, m'agrada molt! no l'havia vist ni sentit mai, l'apunto! Bon any1

    ResponElimina
  13. Hola!
    Jo és el primer cop que sento aquest nom, com has dit es veu un plat molt simple, molt gustós i també amb ingredients típics, que tenim per casa normalment.
    Bona recepta, bon any 2012. Una abraçada.

    ResponElimina
  14. Oh, havia sentit parlar d'aquest plat suec però mai n'havia llegit la recepta; sí que sembla contundent, sí!! Però segur que és igual de deliciós... jaja

    Un petoneeet! :D

    ResponElimina