diumenge, 15 de gener del 2012

Greixonera de carxofes, ous i patates




La veritat és que no puc entendre com el temps pot passar tan ràpid! Pareix que era ahir quan publicàvem els torrons de la Recepta dels 15 i avui tornam a publicar una nova proposta. 
Aquest mes, per compensar els excessos de les festes, la Sandra i el Xavi des dels Fogons de la Bordeta ens han proposat un ingredient sa, lleuger i molt versàtil: la carxofa.
La veritat és que tot i que m’agraden les carxofes, no en sol comprar molt sovint. Així que, quan vaig veure la proposta el meu cap va començar a pensar què podia preparar. Després de donar moltes voltes al final m’he decidit per una recepta de la meva mare: una greixonera de carxofes, ous i patates.
Sabeu aquests plats que quan ereu petits arrufaveu el nas perquè no en volieu menjar i que ara el trobau boníssim?? Doncs aquests és un d’aquests plats. Quan era petita i la meva mare el preparava sempre anava deixant pels costats del plat les carxofes i els pèssols i em menjava els ous i les patates. Es veu que amb l’edat m’ha anat entrant el “coneixement gastronòmic” i ara ja no és que m’ho mengi tot, sino que m’encanta!
Anem a la recepta seguint les indicacions exactes de la mare!!

Ingredients:
Carxofes
Ous
Patates
Pèssols
Alls
Oli
Brou vegetal (o aigua)
Una pastilla d’avecrem
Sal
Farigola

Preparació:
  1. Bullim els ous i els deixam refredar. Reservam.
  2. Tallam les carxofes a daus i les patates en rondanxes.
  3. En una greixonera posam un raig d’oli i uns alls tallats a làmines. Sofregim uns minuts.
  4. Afegim les patates, les carxofes i els pèssols i ho sofregim.
  5. Afegim aigua, sal i una pastilleta d’Avecrem o brou vegetal fins que els ingredients quedin tapats amb el líquid.
  6. Ho deixam uns 15-20 minuts fins que les patates estiguin fetes. De tant en tant hem d’anar remenant perquè no s’aferri el menjar a la greixonera.
  7. Quan quedin uns 2-3 minuts afegim els ous. En podem tallar alguns per la meitat i d’altres en rondanxes.
  8. Afegim la farigola. Provam i, si cal, rectificam el punt de sal.

26 comentaris:

  1. nenaaaaaa, envia'm un tuper amb la Lupita ja!!! quina cosa més bona! crec que necessitaré dues barres de pa com a mínim!!!! m'encanta el mot greixonera!!! estàs feta una crack. Milions de petonets carinyet

    ResponElimina
  2. no puedo ver la foto,no se si es problema mio o tuyo o de blogger pero mirando los ingredientes,esto tiene que estar muy bueno,como dice la Judith para untar el pan.
    peto

    ResponElimina
  3. Es veritat, l'altre día amb el torrons i ja tocan les carxofes.
    Una recepta molt bona, si la veu el meu home ... :)
    Un petonet

    ResponElimina
  4. Estic amb tu. Les empipades que havia d'aguantar la mare amb el menjar quan era petita... i ara m'ho menjo tot, amb bona pinta o no, mai saps amb el que et pots trobar!! Quina recepta més gustosa i sucosa...mmmm
    Una abraçada.

    ResponElimina
  5. Ostres m'agraden molt aquestes estofats, i aquests especialment me l'apuntoo!! però quina pinta, a més de ser un plat complert!! i si, el temps passa molt i molt ràpid, massa...petons guapa

    ResponElimina
  6. Doncs,sí que passa ràpid el temps...Trobo que aquest plat és super compler ple de nutrients. La vostra mare us cuidava molt bé...Fantàstic1

    ResponElimina
  7. Jo tampoc veig la foto, el plat pinta be, tornaré mes tard a veure si la veig...(les fotos de la sidebar del meu bloc tampoc es veuen, aixi q deu ser general)

    ResponElimina
  8. Quina cosa més bona! I jo si que eig la foto! A mi aqusts plats de cullera m'encanten i als meus pares encara més, o sigui queaota queda ;)

    Petons

    ResponElimina
  9. Ooooeeeeeeeeeee!!!! Quina pintorra Paula!! Visca la teva mama!
    Ja saps que avui no estic molt decent, o sigui que em salvaries la vida si m'envies a la Lupita amb un tupper, eh? jajaja
    Moltes gràcies per ser-hi sempre carinyo!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  10. Ai, com cuinen les mares... Aquesta greixonera té una pinta fabulosa. Molt bona!
    Gràcies per participar!
    Petonets!!

    ResponElimina
  11. Aquestes verdures estofades són boníssimes!!!
    I la carxofa, no t'agrada gaire? A mi m'encanta!!!! Fins i tot crua és bona!
    Bon diumenge

    ResponElimina
  12. Aquestes verdures estofades són boníssimes!!!
    I la carxofa, no t'agrada gaire? A mi m'encanta!!!! Fins i tot crua és bona!
    Bon diumenge

    ResponElimina
  13. Quina creu ta mare... ella et prepara un bé de Déu de plat com aquest, i la bruixeta llepafils li va enretirant les carxofes... me les guardaves per mi, oi?
    Petonets, aquesta greixonera la menjarem aviat.

    ResponElimina
  14. Quin plat més bo Paula! M'encanten els guisats i aquest encara més! jo el faig molt similar i sempre repetim!!
    Petons

    ResponElimina
  15. La fotografia ho diu tot: bona, bona, bona.
    Ptnts,
    Nani

    ResponElimina
  16. Pues a mí me chiflan las alcachofas y este tipo de guisos ni te digo. Y si la receta es de tu madre, seguro que está increíble

    ResponElimina
  17. Ole la mare Tiberi!
    A casa feien una barreja semblant, el bacallà de quaresma i a mi ja m'agradava.
    Molts petonets guapa.

    ResponElimina
  18. Ai les mares... no deisteixen fins que ens agraden les coses boníssimes que ens preparen!! :) jo no era gaire llepafils però sé d'alguns plats amb els que també m'ha passat el mateix. Aquest teu ara segur que m'agradaria, molts petonets guapa!!

    ResponElimina
  19. Jijijiji!!! Son molts els que anem millorant els nostres gustos... sort n'hi ha!!! M'encanta aquesta greixonera... Visca la mare que et (...) jijijijiji
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  20. A mi també em pasa aixo que ara menjo coses que no menjava de petita... i penso, que tonta que era!!!. Molt bona recepta!

    ResponElimina
  21. Cuando mi madre prepara la greixonera d´ous me encanta comer los huevos y mojar pan en el caldo .Bonita foto :)

    ResponElimina
  22. Qué rico, con el frío que hace tiene que entrar de maravilla un platito calentito.
    Me apunto a los de Judith.... Te mando un tupper ahora mismo.
    Besos

    ResponElimina
  23. Es veu un plat deliciós i molt apropiat per aquests dies de fred.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  24. A Mallorca feim un plat molt semblant que li deim "greixera d'ous".
    És aquest
    http://www.bojosperlacuina.com/seccions/receptes/greixera-dous/

    ResponElimina
  25. Això sí que és un bon tiberi!! llàstima que amb la inducció no puga cuinar amb cassola de fang. No obstant ho faré amb una olla. Qué bo que ha d'estar!!

    ResponElimina
  26. UNa proposta original i deliciosa, m'encanten les carxofes!

    ResponElimina