dissabte, 15 d’octubre del 2011

Crema de carbassa i moniato




Tot i que ja som a dia 15 d’octubre sembla que enguany costa que arribi el fred. Això no obstant, els mercats ja comencen a estar plens de productes propis de la tardor. Un dels productes “estrella”, per dir-ho d’alguna manera, d’aquesta època de l’any són els moniatos, juntament amb les magranes i castanyes.
Precisament, preparar una recepta amb moniatos ha estat la proposta de la Sandra i el Xavi dels Fogons de la Bordeta.
Preparar una recepta amb moniatos ha estat un repte, perquè, tot i que m’agraden, mai havia preparat cap plat amb ells, i, és més, mai n’havia comprat. Gràcies a aquest repte he descobert diferents tipus de moniatos (els blancs i els vermells) i les diferències que hi ha entre ells.
La meva proposta per a la recepta dels 15 és preparar una crema amb una combinació d’ingredients típics de la tardor: la carbassa i els moniatos.

Ingredients:
Una carbassa (750 grs – 1kg)
Porros
Tres moniatos (jo en vaig posar de blancs i vermells mesclats)
1 litre de brou de pollastre
Oli d’oliva
Sal
Pebre
Iogurt i pipes de carbassa per decorar

Preparació:
Convencional:
  1. Feim bocins els porros i els sofregim uns minuts.
  2. Afegim la resta d’ingredients i ho deixam al foc durant uns 30 minuts aproximadament.
  3. Trituram amb el turmix fins que quedi una crema sense grums i ben fina.
Amb la TMX:
  1. Trituram els porros uns segons a velocitat 5.
  2. Afegim la resta d’ingredients i programam 25 minuts, 100ºC a velocitat 2.
  3. Deixam refredar uns minuts i ho trituram tot fins que quedi una crema fina.
Servim la crema amb un poc d'iogurt per damunt per decorar i unes pipes de carbassa.

29 comentaris:

  1. Deliciosa aportación, debe quedar una crema suave y riquiiisima.

    Besos y buen sábado.

    ResponElimina
  2. He de tastar la crema de moniato! Quin dibuix tan xulo t'ha quedat amb el iogurt.
    Paula investigadora,;) Per cert, quants tovallons tens? Quina varietat.:))
    Molts petonets i bon cap de setmana. Cuidan's a la Lupita.

    ResponElimina
  3. Ha de ser deliciosa!! jo també volia fer una crema però al final m'he decantat pels nyoquis! la proxima serà provar la crema!! petons

    ResponElimina
  4. Jo també he descobert que hi ha dos tipus de moniatos!! i vaig aprofitar per cuinar-los tots dos (em quedo amb els taronjes!).

    La crema segur que ha quedat molt bona amb aquesta combinació de gustos i la presentació és preciosa. Què xulos els tovallons de paper! :)

    Molts petonets!

    ResponElimina
  5. Ole la meva nena!! La lupita ja ens va dir anit que havies publicat i em va fer molt contenta! Aquesta cremeta ha d'estar boníssima, serà un dels sopars a la bordeta per la setmana que ve!!
    Moltes gràcies per participar carinyet!!
    Molts petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Una bona crema per un dia de tardor! vaig estar dubtant entre la coca i la crema... queda pendent!

    ResponElimina
  7. La calabaza y el boniato combinan maravillosamente. Una receta muy rica.
    Buen día

    ResponElimina
  8. El mix encara no l´he fet, he fet de carbassa i de moniato ara anirem per aquesta boníssima crema! Petons i bon cds.

    ResponElimina
  9. Veig que les dues em fet crema, però la meva és de monito sola :P Saps a que em recorda la teva?? Que quan vaig fer la meva, me mare tota la estona em deia:
    - la crema de carbassa
    - que no mamaaaa, que es de moniato!!
    - aiii, es que pel color em sembla carbassa
    jajajja i m'ho va dir com 3 o 4 vegades...!!! Però amb lo de cremes i sopes que sóc jo, també l'haig de provar així, i en part llavors la dona tindrà raó :PP

    Petons!!

    ResponElimina
  10. Pues deu ser ben bona! encara no he comprat cap de les dues coses enguany. es que amb la calor que fa...Però veig que m'hauré de decidir!

    ResponElimina
  11. Boníssima. M'encanten aquestes cremetes... Encara no fa massa fred, però jo igualment en menjo tot l'any ;)
    Moltes gràcies per participar guapíssima.
    Petonets!

    ResponElimina
  12. Dos en un...molt ben pensada! M´agrada el toc de iougurt que li has donat.

    ResponElimina
  13. Quina foto més atractiva! Fa mengera, realment.

    ResponElimina
  14. Encara en queda??? al teu gendre li encanta!!!!!!! segur que repetiria i tot!!!! m'encanten els teus tovallons! segurq ue t'has gastat una fortuna!!! ;P petonets guapa meva

    ResponElimina
  15. bona recepta casan muy bien estos dos ingredientes
    peto

    ResponElimina
  16. M'encanta la crema de carbassa i la crema de moniato, així que aquesta recepta m'agradaria molt. La presentació amb el iogurt queda molt elegant.

    ResponElimina
  17. Una crema estupenda con esta combinación de calabaza y boniato, apropiada para este tiempo que se nos avecina, una crema así viene muy bien para la cena
    Saludos

    ResponElimina
  18. Me gusta mucho la crema de calabaza y esta tuya tiene una pinta deliciosa.
    La próxima vez que la haga probaré tu receta.
    Besos, guapa

    ResponElimina
  19. Un bon plat de tardor i una combinació de colors fantàstica!!!

    ResponElimina
  20. Carbassa i moniato!!! Deliciós!!! Ja sé quina cremeta menjarem aquest setmana.... La decoració, de restaurant de lujo" jejeje.....
    Petonets guapa

    ResponElimina
  21. Una crema boníssima!! segur que la farem a casa, que sóm molt "cremeros".
    petonets

    ResponElimina
  22. Si la de carbassa ja és tan bona, imagina't si li poses moniato...

    ResponElimina
  23. Sempre faig crema de carabassa, mai hi he posat moniato, és uns bona idea i ha de quedar boníssim. Petons!

    ResponElimina
  24. Una crema molt gustosa i les pipes li donen un toc cruixent i sabros.
    Petonets

    ResponElimina
  25. Mmmm sembla la crema perfecta per ara que comença a fer fred, i arribes a casa i te la beus calentona al sofà després d'un dia molt llarg... jaja

    Un petonet!! :D

    ResponElimina
  26. Un complement ideal a la crema de carbassa. Feta amb moniato ha d'estar deliciosa i amb aquesta presentació vé tan de gust...Petonets.

    ResponElimina
  27. Bon dia! Us he descobert fa poc i trobo molt interessants els vostres articles. Amb el vostre permís, us afegeixo a la part de "la meva llista de blogs" del meu blog http://tapatdetapes.blogspot.com. A reveure!

    ResponElimina
  28. Está espectacular Paula! Hoy mismo he hecho también una cremita parecida, con calabaza pero sin boniato...he tomado tu idea de las pipas para servirla! Cuando vea las fotos, si me gustan, lo publicaré en el blog!
    Un beso!

    ResponElimina