dilluns, 15 d’octubre del 2012

Melmelada de carbassa i poma





Tot i que ja fa gairebé un mes que va començar la tardor no ha estat fins aquest cap de setmana quan realment sembla que ha arribat.
Comencen a caure les fulles dels arbres, tornen els tons marrons i taronges i ens posam  les mànigues llargues i les primeres robes d’abric. Amb la nova estació comencen també a aparèixer els productes típics de l’estació, i entre ells, tenen un lloc ben destacat les carbasses.
Com no podia ser d’altra manera, aquest mes a la Recepta dels 15 ens han proposat fer una recepta utilitzant aquest ingredient.
Al bloc ja hi ha publicades unes quantes receptes amb carbasses: una crema de carbassa, una coca de carbassa i una crema de carbassa amb moniato. Aquesta vegada he volgut provar de fer una melmelada de carbassa i poma; una melmelada amb un gust molt original que em va agradar molt. Així que, tocarà tornar-la a fer.

Ingredients:
500 grs de carbassa
2 pomes
200 grs de sucre (en podem afegir més o menys, depenent de si la melmelada ens agrada més o menys dolça)
Una culleradeta de canyella

Preparació amb TMX:
  1. Pelam les pomes i les carbasses i les feim a bocins. Afegim a canyella.
  2. Trituram un minut a velocitat progressiva 5-10.
  3. Programam 30 minuts, velocitat 1, temperatura 100ºC.
  4. Per comprovar la consistència de la melmelada podem posar un plat  buid al congelador abans de començar a preparar-la. Quan estigui feta, posam una cullerada de melmelada a damunt el plat fred per comprovar la textura. Si la volem més espessa, programam 5 minuts més, temperatura Varoma, velocitat 2.

10 comentaris:

  1. una melmelada??? ideal per regalar per l'amic invisibble! no creus???? i per agafar forces per un any ple d'èxits!!!! visca a súper Paulaaaaaaaaaaaa!!! molts petonets reineta

    ResponElimina
  2. Molt bona combinació! I tal i com diu la Judith, un bon regal per l'AIG! jo encara no sé que fer!!! petons

    ResponElimina
  3. Molt versàtil! I va bé per acompanyar carns, peixos i també una bona torrada amb mantega! Jo també en faig, però no hi posava poma. M'ho apunto! petosn

    ResponElimina
  4. quina bona combinació!!! una mermelada deliciosa! no se m'hauria acudit mai a mi!! petons

    ResponElimina
  5. Ummm com diuen per aquí, per menjar amb pa i amb altres coses! Deliciosa! Petons

    ResponElimina
  6. Esteu planejant alguna cosa que jo no sé?????????????? Mira que veig amics invisibles, eh!
    Va que entre tots fareu que em faci súper fan de la carbassa!;)
    Molts petonets.

    ResponElimina
  7. A mi la tardor m'encanta, quan fa tardor és clar...
    Aquesta melmelada s'haurà de tastar!!!!!!!!
    amic invisible?
    petonets

    ResponElimina
  8. No he provat mai la mermelada de carbasa, però siq ue he probat la convinació d'aquesta amb popa en puré i queda fantastic!
    Em quedo per anar-te seguint!
    Una abraçada!

    http://www.lamevaprimeracuina.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  9. Què dieu d'un amic invisible? I per què la Moni i jo no en sabem res? jajajaja
    Aquesta melmelada la trobo tremenda... ara que torno a estar a la Bordeta (em sembla que trigaré a deixar-la, estic en bancarrota jajaja) em sembla que em dedicaré a fer melmelades! :P
    Moltes gràcies per participar!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina