dijous, 28 de juny del 2012

Semiesferes de xocolata amb brossat, mel i nous.




Aquest mes a Memòries d’una cuinera ens han proposat cuinar una recepta amb brossat (així es diu el “mató” a Mallorca) i mel.
Com que comença a fer molta calor i una de les darreres coses que fa ganes fer és encendre el forn, vaig pensar fer un petit experiment que vaig veure aquí. Es tracta d’utilitzar globus per fer recipients de xocolata. La idea és presentar unes postres on es mengi tot, recipient inclòs. La veritat és que aquests recipients són senzills de fer i poden donar molt de joc per presentar gelats o mousses.

Ingredients:
Xocolata (tipus Nestlé postres)
Brossat
Mel
Nous
Sucre
Canyella

Preparació:
  1. Inflam un poc els globus, els rentam i els eixugam.
  2. A continuació hem de fondre la xocolata. Ho podem fer amb el microones o al bany maria. Deixam refredar un poc la xocolata, perquè per fer els recipients ha d’estar calenta però no ha de cremar ja que els globus podrien explotar.
  3. A damunt un paper de forn distribuïm amb una cullera un poc de xocolata i li donam forma de cercle (serà la base del recipient).
  4. Agafam un globus i el ficam a dins la xocolata fins que ens quedi aproximadament mig globus cobert de xocolata. Posam el globus a damunt el cercle i ho posam a la gelera perquè la xocolata torni forta.
  5. Quan la xocolata ja ha tornat ben sòlida hem d’explotar el globus. Com que ara fa molta calor i és fàcil que la xocolata perdi la forma quan es desinfla el globus, jo el vaig desinflar a dins la gelera. Amb unes tisores vaig fer un petit tall a la part superior del globus (aquí on hem fet el nus) i vaig tornar a tancar la porta.
  6. Després d’uns minuts vaig obrir la gelera i anant molt alerta vaig treure el globus desinflat de dins el recipient de xocolata.
  7. Finalment, només queda mesclar el brossat amb la mel, les nous, sucre (si en volem) i un poc de canyella. Distribuïm la mescla als recipients.

14 comentaris:

  1. Ostres Paula! aixó del globus per fer la "copa! m'ha encantat!! es una idea genial i gens complicada!

    ResponElimina
  2. M'agrada molt això del recipient però tinc la impressió que a mi m'explotaria el globus i em fa por,ja,ja,ja
    Xocolata? A qui li agrada la xocolata!
    Petonets i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  3. Això del globus ho volia fer l'any passat per la festa dels 5 anys del meu bombonet... però em va fer pànic pensar com em podien deixar el terrat tots els mindundis! jajajaja Ho hauré de provar amb adults, no? Potser alguna nit de dissabte... mmmm!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Quina xulada!! A part de bo, es molt maco. Si es veritat que amb la calor que fa es un pecat encendre el forn... Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. jolin quina presentació més xulaaa!! m'agrada moltissim sembla de restaurant de 5 estrelles!! i amb mel i mató....deliciosa proposta! petons

      Elimina
  5. Genial! Aquest recurs del globus és tota una innovació! I és un estri ben barat, oi? T'han quedat unes postres espectaculars, sincerament, per no parar!!! Petons i bon cap de setmana

    ResponElimina
  6. Hola,
    Això dels globus va de conya! jo ho he fet i queda una cucada i amb el farcidet encara més!!! Petonets

    ResponElimina
  7. nena, m'has deixat sense paraules!!!! m'encanta la idea del globus, ja veuras quan li digui al Boletet (que és fan) que m'ajudi a inflar un globus per fer aquesta virgueria!!! ole tu. molts etonets i moltíssssssimes gràcies per participar. petonets

    ResponElimina
  8. he vist com fer aquest bols en una revista, semblen fàcils i els trobo super originals, ara el farciment m´agrada molt!!! petonets

    ResponElimina
  9. Qué bonito y qué complicado parece. Tiene que estar riquísimo.

    ResponElimina
  10. Amb l'Annie varem fer la Mona de l'any passat amb aquest recipient de xocolata. Queda molt original i té infinitat de usos...
    Petonets, t'ha quedat genial

    ResponElimina
  11. AQuestes postres on pots menjar tot el plat (continent i contingut) m'encanten.
    La presentació és per deixar els convidats bocabadats :)

    ResponElimina
  12. Algun dia, quan faci menys calor, provaré de fer-ho!
    De ben segur que impressionaré els convidats!

    Gràcies!
    M'encanta el teu blog! :D

    ResponElimina