dimarts, 15 de maig del 2012

Entrepà enrotllat




Hi pot haver un menjar més versàtil que un entrepà ?
Moltes vegades un entrepà és una solució d’emergència quan tenim poc temps per cuinar (de fet, hi ha un dia a la setmana on el meu dinar sempre és un entrepà), però qui ens diu que utilitzant uns ingredients originals no pot ser un plat ben complet i original?
Normalment, quan anam convidats m’agrada preparar alguna cosa dolça, però qualque vegada he preparat un pa farcit. La veritat és que és molt senzill de preparar, es pot fer amb antelació, utilitzant els ingredients que més ens agradin per fer el farciment i el pa, a part de ser molt vistós, agrada a tothom.
Quan vaig llegir que la proposta d’aquest mes de la recepta dels 15 era preparar un entrepà vaig tenir molt clar des del principi què faria: uns entrepans enrotllats, la versió individual del pa farcit.



Ingredients (2 entrepans):

Massa:
125 grs de llet
25 grs de mantega
25 grs de sucre
15 grs de llevat fresc
250 grs de farina
1 culleradeta de sal

Farciment (es pot utilitzar qualsevol ingredient que ens vengui de gust: formatge, pernil, olives, tonyina, ...imaginació al poder!)
Per fer aquests entrepans aquesta vegada he utilitzat:
Pernil
Formatge
Tomàtiga
Orenga

Preparació:
  1. Mesclam la llet, la mantega i el sucre.
  2. Afegim el llevat i mesclam fins que quedi tot ben integrat.
  3. A continuació, incorporam la farina i la sal i amassam.
  4. Dividim la massa en dues porcions i estiram cada part donant-li forma de rectangle.
  5. Distribuïm els ingredients del farciment a damunt la massa.
  6. Enrotllam la massa (com si féssim un braç de gitano) i quan ens quedi en forma de cilindre tancam l’entrepà ficant les puntes de la massa al davall.
  7. Deixam reposar l’entrepà uns 40 minuts fins que augmenti de volum (el temps és orientatiu ja que dependrà de la temperatura ambient)
  8. Enfornam a 180ºC durant uns 20 minuts aproximadament.


Nota: aquest entrepà te una textura fluixa; no és un pa fort ni tipus baguette. A més, té un puntet dolç molt, molt suau que contrasta amb el farciment.
Si volem fer un pa gros, duplicam la quantitat dels ingredients.

17 comentaris:

  1. Paula, acabo de sopar però vull un entrepà enrotllat dels teus!! Vaaaa, digue-li a la Lupita que surti del llit i que me'n pooooorti!! jijijij Ha de ser boníssim, el trobo super original!!!
    Moltes gràcies per participar carinyo!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. m'encanta aquesta proposta!! és com una pizza enrotllada, me l'apunto perquè segur que prest ho faré!

    Petons!

    ResponElimina
  3. Un deliciós pa de llet, amb el gust de pizza i un farcit per "enrotllar-hi" pa! Amb el punt suau i dolç! He sopat, però hi tornaria! Petonets

    ResponElimina
  4. ualaaa quina pinta noia!!! m'encanten aquests pans farcits!! i aquest m'agrada tooot el que dur!! petons

    ResponElimina
  5. No havia vist mai aquesta versió d'entrepà!!! M'encanta!!! Em guardo la recepta.
    Una abraçada, guapus!

    ResponElimina
  6. He vist pa farcit de xoriç i frankfurts`, i la veritat és que quan he vist l'entrada m'esperava veure alguna cosa així però m'has ben sorprès! aquest farcit em tira mooooolt més, que bo! i sobretot el trobo genial per sorprendre a més d'un ;)
    Petons!

    ResponElimina
  7. Això sí que és un bon entrepà, com m'agrada a mi, tot fet a casa!!! Fantàstica proposta, la provarem! Petons

    ResponElimina
  8. Els pans farcits són molt xulos i agraden a tothom! jo també n'he fet en versió panet per alguna festa i sempre triomfen!!!
    petonets

    ResponElimina
  9. Uauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, com m'agrada. Es veu tan tovet!Els he de tastar! No cal que li diguis a la Lupita que vingui, vaig a imprimir la recepta!;)
    Molts petonets.

    ResponElimina
  10. tu si que ets enrollada! ja pots anar practicant aquests pans per quan et vinguem a veure! :))))))))))))))) molts petonets guapa

    ResponElimina
  11. Mare meva!!! amb aquest farciment ja salivejo!!!Ummm

    ResponElimina
  12. Ostres! quina bona pinta!! ja fa un temps que he descobert el teu bloc, avui em faig seguidora!!! la idea de l'entrepà ma encantat... i potser la provo al cap de setmana que anem amb uns amics a menjar a la platja... a més, el pa sembla molt tou, i al petit de la casa li encantarà... petons i felicitats pel bloc!

    ResponElimina
  13. Què xulo, provaré de fer-ho és una molt bona idea!!

    ResponElimina
  14. Em sembla genial! És una idea molt bona. A més, si te l'has d'endur tota la teca queda recollideta a l'interior i no suqueja. Segur que el faré!

    ResponElimina
  15. Quina bona idea la versió individual!! Genials!!!

    ResponElimina
  16. Ja ho he provat! Tal i com ús vaig dir trobava la recepta molt interessant i ja la he fet! bonissim! tot i que he fet algún canvi en el farcit! la massa es espectacular! Si voleu veure fotos: http://pelplaerdecuinar.blogspot.com.es/2012/05/anem-de-picnik-entrepa-enrotllat.html

    ResponElimina