dilluns, 23 d’abril del 2012

Carquinyolis de xocolata i festucs




Aquest mes a Memòries d’una cuinera ens han proposat preparar carquinyolis.
La veritat és que mai n’havia preparat i m’ha sorprès comprovar que són molt fàcils de fer  i surten boníssims.
Quan vaig llegir la proposta vaig tenir molt clar que volia utilitzar festucs i xocolata. Mentre estava mirant diferents receptes per veure quina preparar, vaig trobar al bloc de la Mglòria de Gourmenderies una recepta de carquinyolis de xocolata amb avellanes. No vaig cercar més i vaig seguir les seves indicacions  canviant les avellanes pels festucs i varen sortir uns carquinyolis fantàstics. Segur que tornaré a repetir-los més vegades.
Anem a la recepta!!

Ingredients :
200 grs de farina
125 grs de festucs
10 grs de mantega a temperatura ambient
75 grs de cacau en pols
1 culleradeta i mitja de bicarbonat
3 ous
200 grs de sucre
½ culleradeta de vainilla
60 grs de gotes de xocolata fondant
1 pessic de sal
Un raig de Baileys

Preparació :
  1. Mesclam el cacau, la farina, el bicarbonat i la sal (Si utilitzam la TMX : 30 segons a velocitat 3). Reservam.
  2. Mesclam els ous, la mantega, la vainilla, el sucre i el Baileys fins aconseguir una massa blanquinosa i esponjosa. (TMX: amb la papallona programam 6 minuts a velocitat 4)
  3. Afegim la mescla de cacau, farina i bicarbonat que havíem reservat i ho mesclam bé. Afegim també les avellanes i les perles de xocolata.
  4. Dividim la massa en dues parts, donant-li la forma de rotlle o de barra de pa. Enfornam durant 30 minuts a 170ºC calor a dalt i baix fins que quedi una massa dura al tacte.
  5. Deixam refredar i tallam diagonalment unes llesques d’uns 2 centímetres d’ample.
  6. Enfornam els carquinyolis 15 minuts més a 170ºC.

20 comentaris:

  1. mmm quina pinta! i de xocolata! me l'apunt per fer ;)

    ResponElimina
  2. Aquesta foto fa ganes d'agafar el carquinyoli, m'encanta!!
    Saps que aquesta de xoco i amb el que m'agraden els festucs caurà segur, oi? Si cal els aniré a buscar a Groenlàndia!! jajajaja
    Petonets carinyo
    Sandra

    ResponElimina
  3. Nunca los probé de chocolate...... pero de esta no pasa.
    Besos

    ResponElimina
  4. Ohhh, quina bona pinta. Aquests els volia fer jo. De debó que havia pensat que aquesta combinació seria boníssima i veure la teva fotografia m'ho confirma encara més. M'agraden molt.

    ResponElimina
  5. Idò jo tampoc he fet mai carquinyolis, i mira per on acab d'aprendre una paraula nova..., festuc..., jo sempre he dit pistatxos!! Au, ja m'en vaig a dormir contenta!! Un besote i gràcies per la recepta!!

    ResponElimina
  6. jo tambe havia pensat fer-los amb xocolata pero em feia por el color!! veig que t'han quedat preciosos o sigui que a la propera m'ho apunto!! petons

    ResponElimina
  7. oh, quina bona idea! Carquinyolis de xocolata! Ja et dic jo que mai no els he provat, i mira que de carquinyolis tradicionals n'he menjat un munt! Molt bona recepta! Petons

    ResponElimina
  8. uau! quina bona pinta! m'enganxaré la recepta a la nevera per obligar-me a provar-los! :)

    ResponElimina
  9. Jo havia pensat a fer-los amb festucs i bocins de xocolata, però així com els fas tu són millors!!!! Quin vici!!
    petonets i a llegir moooooooolt!

    ResponElimina
  10. Uhmm!!! Deliciosos!!! M'encanta la combinació que has fet. Jo encara els de preparar....
    Petonets guapa

    ResponElimina
  11. Xocolata???? Però a casa vostra agrada la xocolata??????????????????
    Ja li donaré un parell de consells al meu nen per quan vagi a casa els sogres!:DDDD
    El color t'ha quedat preciós, jo en vull!!!!!!!!!!!!!!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  12. amb xocolata? jajajaja, ja se de qui han estat idea!!!! visca la meva Paula!! saps el que més m'agrada?? el coloret fosc!!! són perfectes. Ole tu. Milions de petonets guapa i gràaaaaaaaaaaaaacies per participar

    ResponElimina
  13. Aquesta foto és de mossegada... quina pintorra tenen amb aquest color tan xocolater!

    ResponElimina
  14. Que originals aquests carquinyolis, han de ser boníssims!

    ResponElimina
  15. Mmm, els carquinyolis com a base ja són bons...però clar, amb xocolata ja ningú s'hi pot resistir!!!quina delícia!!!

    Petonets!!

    ResponElimina
  16. Tienen que estar de vicio, dan ganas probar uno.
    Saludos.
    http://xoriguer48-lasrecetasdelabuelo.bl...

    ResponElimina
  17. De xocolata!!!! carai que bons!!!! aquests no els tinc!!! petonets

    ResponElimina
  18. Carquinyolis de xocolata! Quina bona idea!

    ResponElimina
  19. Mare meva, quina recepta més genial!
    segur que els faré !

    ResponElimina