dimecres, 28 de març del 2012

Bunyols de rap



Aquest mes a Memòries d'una cuinera ens han posat a fer bunyols. Aquesta vegada el dubte era clar: bunyols dolços o salats?
Fa uns mesos vaig preparar els meus primers bunyols: uns típics bunyols dolços de patata que varen sortir boníssims. Així, doncs, vaig pensar que aquesta vegada havia arribat el torn dels salats. 
Vaig donar voltes al cap uns dies decidint com els podia preparar. Potser els més coneguts són els de bacallà, però jo els hi volia donar el meu toc personal. Al final, després de veure unes coes de rap al supermercat em vaig decidir: prepararia uns bunyols de rap amb avellanes picades.
He de confessar que mentre els estava preparant pensava que no podien sortir bé perquè vaig triturar tant els ingredients que semblava una massa amb poca consistència per poder fer uns bunyols en condicions. No obstant això, em vaig llençar a l'aventura i com que veia que era impossible donar-los forma amb la mà o amb una cullera vaig posar la massa a dins una mànega pastissera. Amb l'oli calent a la paella i anant molt alerta anava deixant caure petites quantitats de massa perquè s'anassin formant els bunyols. De manera sorprenent varen quedar uns bunyols amb una forma perfecta i un gust encara millor. 
El resultat va ser tan bo que a casa em varen dir que la pròxima vegada que tenguem convidats he de repetir aquests bunyols.

Ingredients: 
2 coes de rap (200 grs aproximadament)
75 grs d'avellanes
Mitja ceba
Julivert
1 ou
150 ml d'aigua
1 raig de conyac
1 culleradeta de llevat Royal
100 grs de farina (en vaig afegir un poc més a ull per veure si la massa quedava amb més cos)
Sal
Pebre
Oli per fregir els bunyols

Preparació:
1.  Bullim les coes de rap. Llevam l'espina central.
2. Amb una picadora trituram i mesclam el peix, les avellanes, la ceba, el julivert, l'ou, l'aigua, el conyac, el llevat, la farina, la sal, pebre.
3. Posam la massa a dins una mànega pastissera i deixam reposar.
4. Encalentim l'oli a dins una paella i, anant molt alerta per no cremar-nos, amb la mànega pastissera deixam caure a dins l'oli petites quantitats de massa. Intentant que ens quedi amb forma rodona.
5. Retiram quan estiguin daurades.
6. Servim amb sal gruixuda (Sal Maldom) al damunt.

17 comentaris:

  1. Me encantan estas propuestas, ya que podemos ver tanta variedad de recetas..
    Te han quedado genial....
    Besitos

    ResponElimina
  2. No puc veure la foto. Però per la recepta pinten molt bons i originals!!
    Petonets

    ResponElimina
  3. ole tu!!!! nena, ja pots anar a comprar més cues de rap que dilluns en vull per sopar! jajajajajja han d'estar boníssims, i t'han quedat tan i tan monos!!!! ets una gran xef. un milió de petonets i gràààààààààcies per participar

    ResponElimina
  4. T'hi has lluït! Aquests bunyols superen totes les meves expectatives... em pensava que els millors de peix eren amb bacallà, però ara ja no n'estic tan segura... petons

    ResponElimina
  5. Aaaarf Pauleta, dóna-li un tupper a la Judith i que me'n porti... que la Lupita encara no ha superat el pet de les GOMINOLES! jajaja M'encanta el rap, i el toc de les avellanes genial. Ets una crack!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. que buenos estos buñuelos y me falta probar de rap.me los guardo
    peto

    ResponElimina
  7. que bons!! de rap i amb el toc d'avellana!!! moolt originals!! quina colecció de bunyols que tenim ehh..jeje petons

    ResponElimina
  8. Aquests no els he tastat, així que cap a pendents que fan molt de goig. Petons

    ResponElimina
  9. oooh...jo tampoc veig la foto i la recepta pinta molt bé....torno despres!

    ResponElimina
  10. Han de ser boníssims! i la idea de la manega pastissera molt bona! Ves que no sigui jo aquest convidat que vol bunyols!!!
    petonets

    ResponElimina
  11. Haurem d'anar a un taller per agafar auto-confiança,ja,ja,ja.
    Com que sóc rareta amb el rap se m'ha de disfressar així que aquests bunyols m'anirien genial!
    Convidats? I si els fas per dimecres? Quina feinada,ja,ja,ja.
    No veig la foto, ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
    Petonets i moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  12. Aquest bunyols amb una amanida i ja tens els plat perfecte!! boníssim!

    ResponElimina
  13. Que bons!!!! Em recorden als que fa la meva mare, però ella els fa de bacallà. A casa dels bunyols salats en diuen grasoletes, encara que no queden tant rodons, més aviat plans.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  14. Quina bona idea això de la màniga pastissera!! :D :D Segur que no t'haurien quedat tan perfectes, sinó... I mira, m'apuntaré la recepta, perquè m'has fet venir moltes ganes de provar-los!!

    Un petonet guapa! :D

    ResponElimina
  15. mmm quina pinta tenen aquests bunyols!! me fa moltes ganes tastar-los, així que m'apunt la recepta ara mateix!

    PD: ja tenc la gelatina neutra :)

    Petosn!

    ResponElimina
  16. Que bons!!! el rap arrebosssat per si sol ja m'encanta, així que intueixo que aquests bunyols han d'estar boníssims!!! Mmm jo me'ls menjaria amb una miqueta de romesco :P petonets guapa!!

    ResponElimina
  17. Si els de bacallà son bons, no en parlem amb rap. A casa també en fem i no sé quins dir-te que m'agraden més

    ResponElimina