diumenge, 12 de febrer del 2012

Galetes de polenta




No havia sentit parlar mai de la polenta fins que fa un cert temps la vaig descobrir amb les novel·les de la Donna Leon i l’inspector Brunetti. En aquests llibres es feia qualque referència al menjar venecià que la Paola (la dóna de l’inspector) cuinava i moltes vegades preparava plats amb polenta. Fa uns anys vàrem anar de viatge a Venècia i allà, efectivament, menjaven alguns plats amb polenta. Així que, com no podia ser d’altra manera, la vaig poder provar in situ.
Fa poques setmanes al llibre Cookies de la Martha Stewart vaig veure unes galetetes de polenta que em varen cridar molt l’atenció i vaig decidir comprar polenta i preparar-les. El resultat varen ser unes galetes senzilles, ràpides i molt bones amb el toc que li dona polenta.
Ara que fa fred no em podeu dir que no fa ganes d’encendre el forn, preparar unes galetetes i començar a menjar-ne quan encara són calentes??



Ingredients:
120 grs de polenta
215 grs de farina
250 grs de mantega
150 grs de sucre
Un ou sencer i un vermell d’ou
Un pessic de sal
Ratlladura de pell de llimona
Vainilla

Preparació:
  1. Mesclam la farina, la polenta i la sal. Reservam la mescla.
  2. Mesclam la mantega (a temperatura ambient), el sucre i la ratlladura d’una pell de llimona amb una batedora uns dos o tres minuts fins que quedi una massa ben homogènia.
  3. Afegim a la mescla l’ou sencer i el vermell i continuam batent. Afegim unes gotes de vainilla.
  4. Gradualment anam afegint a la mescla anterior la mescla de farina i polenta. Quan estigui tot ben integrat posam la mescla a dins una mànega pastissera.
  5. Damunt un paper de forn distribuïm la massa donant-li forma de S. Deixam reposar les galetes uns 30 minuts i les enfornam a 180ºC uns 15-18 minuts fins que comencin a agafar color.
  6. Les deixam refredar i les guardam a dins un recipient hermètic.

13 comentaris:

  1. Coneixia la polenta del darrer cop que vam estar a Itàlia, pero no sabia que se'n podia fer galetes. Tenen una pinta fantàstica!

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  2. Ooooh Pauleta, i has fet tot de galetones de polenta en forma de "S" per mi, oi? Mira que n'arribes a ser de mona! jejejeje M'encanten! Tinc moltes ganes de preparar polenta a casa, i quan en compri cauran aquestes super galetones!!
    OLE TU!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  3. Així dius que me n'hasa enviat un grapat? gràcies dona...
    A en Jordi li agrada força la polenta, quan vegi aquestes galetes li encantaran. Per cert, avui t'has posat ben al dia, eh? Això deu voler dir que estàs ben immersa en l'estudi, ànims!!!
    Petonets

    ResponElimina
  4. reineta, la Polenta no la soporto, de la manera tradicional clar! (servida com un puré de patatas- però aquestes galetes ja tardes en enviar-me un tuper amb la Lupita! a més, t'han quedat de 10!!! ole tu! molts petonets reina meva

    ResponElimina
  5. mai he tastat la polenta, és un ingredient que tinc pendent. em pensava que només es feia servir per coses salades però ja veig que no!! m'agrada aquesta versió de galetes! petons

    ResponElimina
  6. Doncs tens tota la raò, jo no et puc dir que no puc encendre el forn i preparar unes galetes ben delicioses. La polenta em crida l'atenció des de fa temps, un dia m'animaré a preparar alguna coseta. Per ser senzilles de fer aquestes galetes, els has donat una forma molt maca. Ara t'agafaria la safateta tan maca que es veu al fons de la foto.....

    ResponElimina
  7. Ohhh galetes de polenta, no n'havia vist mai!! :D I sí, tens tota la raó, amb el temps que fa el que ve més de gust és tancar-se a casa, encendre el forn i posar-se a fer dolços!! jeje

    Un petonet! :D :D

    ResponElimina
  8. Uhmmm!! Tenen una pinta deliciosa!!! No n'he tastat mai de galetes de polenta......
    Petonets

    ResponElimina
  9. Una bona proposta. En galetes no l'he tastat mai la polenta. Serà qüestió de fer-ho.
    Nani

    ResponElimina
  10. No sabia que es podien fer galetes amb la polenta. Apa, doncs haruem de fer-les ben aviat que fan molt de goig. Petons

    ResponElimina
  11. Què originals Pauleta!! No imagino gens el gust que han de tenir però fan una pinta!! I amb el fred que fa ben calentones com dius segur que entren molt bé!!

    Molts petonets guapaaa!!

    ResponElimina
  12. No ho semblan de polenta!! quina delícia de galetes... a mi també m´ha agradat lo de la S!!! Muaks

    ResponElimina
  13. Me encanta el toque que le da la harina de maíz a las masas...a veces le pongo un poco hasta al pan! Me apunto estas galletitas que seguro que a pequeñín le van a encantar!!
    Un besito Paula!

    ResponElimina