diumenge, 10 d’abril del 2011

Bacallà amb avellanes




Aquesta setmana les meves dues germanes preferides de la blocosfera culinària, la Judith i la Mònica, ens proposaven una nova recepta per a Memòries d’una cuinera: bacallà de quaresma.
El diumenge és l´únic dia que puc fer algun experiment a la cuina. I avui ha estat un dia en què havia de fer dues receptes de les que no estava gens convençuda: la recepta de bacallà i la dels 15 amb faves.
A casa quan veien els preparatius del dinar feien cara d’escepticisme. Però, per sort, han sortit uns plats boníssims!! Fins al punt que estic pensant si incorporar les faves i el bacallà als meus menús habituals. He de reconèixer que des de que tenc el bloc he après moltíssimes coses a la cuina; algunes, d’altres companys blocaires que sempre aporten noves idees i receptes, i d’altres, dels reptes que es van proposant; així, vaig fent plats que segurament d’altra manera ni intentaria fer.
Quan vaig veure la proposta de la Judith i de la Mònica la veritat és que no sabia per on començar ni què fer. Vaig estar mirant algunes receptes i ahir vaig anar al supermercat amb la llista de la compra per provar de fer el bacallà segons la recepta que havia apuntat. Però mentre estava mirant els ingredients al supermercat vaig canviar de plans: faria un plat de bacallà, però el faria a la meva manera. A casa sovint faig un rap amb avellanes que ens agrada molt i que té un gust molt fi, així que vaig pensar fer la mateixa recepta però utilitzant bacallà. Vaig pensar que si no em sortia la recepta de les faves, aquesta segurament sortiria bona i ens asseguràvem poder dinar.
Així, doncs, la meva proposta per a Memòries d’una cuinera és un plat de Bacallà amb avellanes.
Anem a la recepta!!

Ingredients:
Un bacallà
75 grs d’avellanes
2 alls
Julivert
Sal (o una pastilleta d’avecrem)
25 grs d’oli d’oliva
300 grs de tomàtiga triturada
Una llesca de pa (jo vaig utilitzar pa de motlle)
300 grs d’aigua
Avellanes i julivert per decorar


Preparació:

Convencional:
  1. Primer de tot hem de preparar el bacallà. El netejam i el tallam a bocins d’uns tres dits d’amplada
  2. Picam les avellanes, el julivert i l’all. I ho sofregim amb oli uns minuts. Després hi afegim la tomàtiga triturada i la llesca de pa ben esmicolada i ho continuam sofregint.
  3. A continuació, afegim l’aigua, la sal (o pastilla d’Avecrem) i ho deixam coure a foc lent uns 15 minuts.
  4. Afegim els bocins de bacallà i els deixam uns minuts fins que quedin ben cuits.

Amb TMX :
  1. Trituram les avellanes, el julivert i l’all a velocitat 5-7 uns segons.
  2. Afegim l’oli i programam tres minuts, varoma, velocitat 3.
  3. Afegim la tomàtiga i el pa. Ho trituram 5 segons, velocitat 6 i programam 7 minuts, temperatura Varoma, velocitat 3.
  4. Afegim l’aigua, la sal (o Avecrem) i programam  20 minuts, varoma, velocitat 1.
  5. Afegim el bacallà i per tal que es pugui coure bé programam 8 minuts, varoma, gir a l’esquerra.

(Aquesta recepta la vaig veure fa temps a la revista “Thermococina”)

21 comentaris:

  1. jajajajaja Paula! Ets la millor!! M'alegro que t'hagi quedat tot tan i tan bé... la veritat és que el bacallà té una pinta tremenda!!! Jo també l'he fet avui, i ha quedat molt bo! I ahir vaig fer les faves! Quines ganes que arribi el 15 per veure el teu invent! :D
    Petonets guapa!
    Sandra

    ResponElimina
  2. ooooooooo Paula!!! si em veus tinc les galtes vermelles per les teves paraules!!! jijiji. El prçoxim cop que facis bacallà, si no estas molt convençuda m'avises!!! a mi m'encanta!!! i aquesta salseta d'avellanes ja la tinc apuntada a receptes urgents!!!! petonets bonica!!!!! ets la millor

    ResponElimina
  3. Mira que jo no menjo peix, però ja que reconeixer que tens la mà trencada per fer aquestes receptes...
    La salseta impresionant i les fotos, que vols que digui de les fotos...?
    Un peto ben fort.

    ResponElimina
  4. Ohhhh!! Aquest bacallà havia de ser boníssim!!! La propera vegada si t'arrufen el nas no pateixis, ja me'l mejo jo!!
    Petonets bonica!

    ResponElimina
  5. Paula
    Què bo!!!!!! Veig que tots anem igual. Els dinars del cap de setmana han estat pels reptes!! m'apunto la recepta, per fer-la amb el rap, bacallà.. m'encantarà segur amb qualsevol d'ells. Petonets i bona setmana

    ResponElimina
  6. Ostres, es veu bonissim, i jo ja no tinc bacalla...queda la recepta apuntada

    una abraçada,

    ResponElimina
  7. Nena tu ves provant que t'ha quedat d'escàdol. Quin plat més bo!!! Llàtima que no el puc preparar a casa, tenim un al·lèrgic als fruits secs. Ohhhhh!!!!

    ResponElimina
  8. Ben fet, la teva proposta segur que és molt millor. No et dic que em preparis el pa perquè ja el veig al plat, tela, tela, quina bona pinta que té!
    Molts petonets i gràcies!

    ResponElimina
  9. Ostres, què bo,no? mmmm...aquest gustet amb l´avellana em recorda la nostrada picada...fantàstic.

    ResponElimina
  10. té molt bona pinta!! a mi el bacallà ma'grada de totes les maneres!

    ResponElimina
  11. Doncs a mí el bacallà de qualsevol forma i les avellanes més, o sigui que el teu plat és una combinació espectacular!
    Petonets,
    Esther
    http://comosiempremadreando.blogspot.com

    ResponElimina
  12. A vegades els plats més bons surten quan seguim la nostra intuïció, oi? Val la pena aprofitar els moments d'inspiració! Segur que ha de quedar molt bo, jo no sóc gaire de bacallà (segur que preferiria el rap) però no diria pas que no a un plat com aquest, je je je...

    ResponElimina
  13. Una recepta bonísima, fa molt bona pinta.

    ResponElimina
  14. Que delicioso .....tiene una pinta que me lo comería ahora mismo...Pues tengo bacalao a ver si me animo y lo puedo preparar así.
    besos

    ResponElimina
  15. Que delicioso .....tiene una pinta que me lo comería ahora mismo...Pues tengo bacalao a ver si me animo y lo puedo preparar así.
    besos

    ResponElimina
  16. Que delicioso .....tiene una pinta que me lo comería ahora mismo...Pues tengo bacalao a ver si me animo y lo puedo preparar así.
    besos

    ResponElimina
  17. Doncs t'ha quedat un bacallà ben apetitós. Maremeva amb aquesta salseta per sucar-hi pa...
    Petonets

    ResponElimina
  18. una bona recepta que con el toque de la avellana tiene que quedar muy buena la salsa.Me gusta
    peto
    miquel

    ResponElimina
  19. ahora el malo soy yo y te tengo medio abandonada!!!!! horror....es que voy de craneo...este bacalao...casi igual que mi rape...me alegro que tengamos pensamientos similares!!
    sigo viendo toooodo lo que me he perdido!
    besote

    ResponElimina
  20. Quina combinació més orginal!!!!!de ben segur prepararem aquesta recepta, és mooolt temptadora!felicitats!

    ResponElimina