dijous, 14 de juliol del 2011

Gelat d'almívar de llet



Ja estam en ple estiu i la veritat és que ja no tenim tantes ganes d’estar entre fogons; ara el que ve de gust és fer receptes ràpides, fàcils i ben fresquetes. I una de les millors coses que hi ha per apagar la calor és evidentment un bon gelat, i si pot ser casolà encara molt millor. Per això, aquest mes la proposta des dels Fogons de la Bordeta ha estat preparar un gelat. Estic impacient per veure la recopilació que faran, segur que ens passarem una bona part de l’estiu fent proves amb nous sabors de gelats.
Aquesta vegada no he tengut gens fàcil decidir quin gelat fer. Quan he de menjar un gelat a una gelateria sempre el sol demanar de maduixes o de iogurt.  Això no obstant, aquesta vegada volia intentar fer qualque experiment “gelater”. Feia temps que havia vist un gelat de almívar de llet (gelat de “dulce de leche”) encara que  mai m’havia atrevit a fer-lo perquè pensava que seria massa embafador. Després de sentir les excel.lències d’aquest gelat i el molt que li agradava a tothom que el tastava em vaig decidir. Realment m’ha agradat molt aquest gelat i no és gens embafador. Crec que el repetiré més vegades!
Per fer aquest gelat he utilitzat per primera vegada el sucre invertit. Aquest tipus de sucre és molt adient per preparar gelats perquè té poder anticongelant, de manera que el gelat queda molt cremós. Per fer el sucre invertit he seguit els consells de la MGlòria de Gourmenderies. També us recomano que mireu els tutorials que ha fet darrerament explicant com fer gelats de manera convencional, amb la TMX o amb la Kitchen Aid.

Ingredients:
1 Pot d’almívar de llet
1 pot de llet Ideal
40 grs de sucre invertit
100 grs de llet (jo l’he utilitzada desnatada)

Preparació:
Amb la TMX:
  1. Posam l’almívar de llet i la llet a la TMX. Programam 4 minuts, 90ºC a velocitat 3.
  2. Afegim el sucre invertit i la llet Ideal i ho mesclam tot durant un minut a velocitat 7.
  3. Distribuïm el gelat a un tupper i el deixam al congelador.
  4. Passades unes 4-6 hores (quan comenci a congelar) el tornam a posar a la TMX i el trituram un minut a velocitat 7. Tornam a posar el gelat al congelador.
  5. Després d’un parell d’hores el tornam a treure i el tornam a triturar un minut més a velocitat 7. El tornam a deixar al congelador. Si volem podem repetir aquesta passa una vegada més. Amb això aconseguim que el gelat quedi molt cremòs.

Sense TMX:
  1. Posam a una olla l’almívar de llet i la llet i mesclam fins que quedi tot ben integrat. Retiram del foc.
  2. Afegim el sucre i la llet Ideal. Ho mesclam tot fins que quedi ben integrat.
  3. Seguim les passes 3 a 6 de la preparació amb TMX
Gelat a punt de menjar!!

22 comentaris:

  1. No m'hagués pensat mai que almívar de llet era dulce leche. Quan aprenc cada día...
    A mí les coses que tenen llet no em fan gaire el pes peró aquest gelat fa molt goig!!
    Petonets maca,
    Esther

    ResponElimina
  2. me gusta este helado muy bueno tiene que estar
    peto
    miquel

    ResponElimina
  3. mmmm...ha de ser deliciós!! amb el que m'agraden els gelats, me n'hauria d'estar! jaja Petons

    ResponElimina
  4. Hola,
    Jo tampoc sabia que l'almívar era el "dulce de leche". A mi també em semblava embafador, però si tu dius que no, ja se quin serà el proper! Petonets

    ResponElimina
  5. M'encanta! crec que aquest estiu el provaré de fer.

    Petons!

    ResponElimina
  6. Als apunts que ha desenterrat en Jordi per fer el gelat hi diu que l'únic sucre que és tant anticongelant com el sucre invertit és la mel.
    Jo tampoc l'he tastat mai el gelat d'almívar de llet per por que fos enfalagós, però si dius que no haurem de tastar-lo!
    Petonets i bon cap de setmana

    ResponElimina
  7. No soc gaire de gelats, pero un gotet per tastar-ho si q me l'emportaria

    ResponElimina
  8. Me gusta mucho como te ha quedado este helado.
    La verdad es que me da un poco de miedo el azúcar invertido pero viendo tu helado voy a tener que atreverme a hacerlo para probarlo.
    Besos

    ResponElimina
  9. sí senyora!!!! una proposta de lo més original!!! a més no s'havia com es deia en català el dulce de leche!!! ;P molts petonets bonica i bon cap de setmanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ResponElimina
  10. Es un dels meus preferits, juntament amb la vainilla...així que a sobre, sent cassolà ha d'estar deliciós.
    Salutacions.

    ResponElimina
  11. Uauuuuuuuuuuuu, no l'he tastat mai però segur que m'agrada.
    Almívar de llet, jo li dic dulce de leche ;P, si que n'he fet, per la teva consogra que li agrada molt!
    Bon cap de setmana guapa!

    ResponElimina
  12. Por favor Paula estas cosas no se hacen...todo lo que lleve dulce de leche me vuelve locaaaa...queda un poco? voy saliendo!

    ResponElimina
  13. Uei! Quina bona cara que fa aquest gelat...
    [Et puc dir un secret? Mai no he tastat l'almívar de llet... i mira que darrerament s'ha fet súper famós per ací, eh?!] Crec que la teua proposta pot ser un bon començament.

    ResponElimina
  14. Jo en sóc molt de llaminara i sé que l´almívar de llet és molt dolç. No l´he provat mati en gelat. A mi em passa com a tu que a l' hora de triar un gelat no sé per què em decanto per 2 ó 3 gustos determinats.

    Ara ja no em queda excusa. I m´apunto el truc del sucre.

    ResponElimina
  15. NO sabia què era l'almívar de llet, així que dulce de leche. Ha de ser boníssim!!!

    ResponElimina
  16. Guuuuuuuau Paula, t'ha quedat super bé el gelat! Cremós i amb una bola perfecta, si és que ets la millor!!! M'encanta bonica!
    MOLTES GRÀCIES PER TOT!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  17. Doncs jo penso que el millor d'aquest blog ETS TU!
    ;)
    Bona nit, dolça Paula!!!

    ResponElimina
  18. mmm ha d'estar de vici!!!!! :D
    una salutació,

    ResponElimina
  19. Me l'imagino amb un gust semblant als caramels de cafè amb llet, és així?. M'has fet agafar ganes de tastar-lo!

    ResponElimina
  20. Que bo que ha d'estar aquest gelat!!! ja coneixia l'almívar de llet, de sentir-ne a parlar, però no el vaig tastar fins fa molt poquet i pel meu gust era una mica massa dolç, però crec que transformat en gelat, més fresquet, m'agradaria molt! així que me l'apunto, gràcies!!

    ResponElimina
  21. Si ja dic jo que se n'aprenen de coses...Et faré cas i el provaré si dius que no és embafador! I faré feliç al més llaminer de la casa que li encanta!! Petons i bona setmana!

    ResponElimina
  22. No tenía ni idea de que fuera dulce de leche. La primera vez que la probé, me la trajeron directamente de Argentina. Me supo muy rica, aunque demasiado dulce para mí. Sin embargo creo, que en el helado va a parecerme mucho mejor. Una buena idea¡¡. Gracias y besos

    ResponElimina