dijous, 12 de maig del 2011

Vichyssoise de porro i poma



Una de les meves cremes preferides és la Vichyssoise. M’agrada molt el gust que té; a més, és sana i lleugera.
Fa temps vaig llegir a una revista de cuina una variant que vaig trobar bastant original: una Vichyssoise de porro i poma. Vaig pensar que seria una bona combinació i la vaig fer adaptant  la recepta que ja feia, però substituint la patata per la poma.
El resultat?? Una crema molt bona i amb un puntet diferent. Crec que és una cremeta ideal per al bon temps  perquè es pot menjar freda o calenta.  

Ingredients:
300 grs de porros tallat a bocins (només la part blanca)
50 grs d’oli d’oliva verge extra
700 grs d’aigua
300 grs de poma
1 cullaradeta de sal
1 poc de pebre blanc
1 poc de nou moscada
200 grs de nata, llet evaporada o llet normal

Preparació amb TMX:
  1. Posam el porro a la TMX i programam 4 segons, velocitat 5. Amb una espàtula baixam les restes que hagin pogut quedar aferrades als laterals.
  2. Afegim l’oli. Programam 12 minuts, temperatura Varoma, velocitat 1.
  3. Afegim 200 grs d’aigua i programam 1 minut, velocitat progressiva 5-10, perquè el porro quedi ben triturat.
  4. Afegim la poma feta a bocins, la sal, el pebre blanc i l’aigua restant. Programar 20 minuts, 100º, velocitat 1.
  5. Esperam uns minuts a què baixi un poc la temperatura i programam un minut a velocitat 7.
  6. Finalment, incorporam la nata o llet i la nou moscada. Programam 8 minuts, 90º, velocitat 3. Si volem que la crema sigui més líquida podem afegir un poc d’ aigua.
Preparació sense TMX:
Seguim les passes abans esmentades preparant la crema dins una olla a foc lent.
Finalment, trituram amb el turmix fins que quedi una crema bens fina.



16 comentaris:

  1. Qualsevol suggeriment de sopeta freda comença a ser benvinguda, per què sea?

    Jo la de poma la faig amb ametlla, provarér aquesta!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  2. Oh, oh, oh!! Se m'han arrissat els rulos de veure aquesta super vichyssoise! amb el toc de poma ha de qeudar genial! Me l'apunto, que ens encanten les sopes i cremes fredes a casa!
    Petonets artista!
    Sandra

    ResponElimina
  3. Una crema muy pero que muy rica.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  4. quina foto més maca nena!!!! m'encanten quan són d'aquest estil!!! la cremeta la faré aviat!! m'encanta la vichyssoise i mai n'he fet, segur que amb la poma està de mort!!!! petonets guapa

    ResponElimina
  5. Quin toc més refrescant amb la poma! Ha d'estar genial!

    La vichysoisse i el gaspatxo son les dues cremes (sopes) preferides meves :)

    ResponElimina
  6. M'ha semblat una combinació molt bona Paula! estic segura de que es un encert!
    A més, la he tastat amb pera i es boníssima, així que amb poma també ho ha de ser!

    ResponElimina
  7. Doncs si que ha de ser ben bona! A mi la poma m'encanta en molts plats, trobo que sovint lliga molt bé.
    Fins aviat!

    ResponElimina
  8. Estic segura que és boníssima el toc de la poma, genial.
    I la foto, m'encanta!!!
    Petonets,
    Esther

    ResponElimina
  9. Que Vichyssoise con manzanas y puerros, tiene una pinta excepcional.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  10. es veu que al sr. Blogger no li agradaven els missatges anónims!!!! jajajaja. Boníssima aquesta recepta. I la foto genial!!! Petonets guapa i bon cap de setmana

    ResponElimina
  11. Hola,
    Haurem de probar-la amb la poma, segur que li dona un toc genial!!! Petonets

    ResponElimina
  12. la tendremos que probar porque me gusta y asi con manzana no la he probado
    peto
    miquel

    ResponElimina
  13. Amb poma! Que bona ha de ser i molt original, a més.

    ResponElimina
  14. A casa la fem sovint, el toc de la poma li queda fenomenal. I com tu dius, ara que fa calor, fresqueta és super bona!

    ResponElimina
  15. A casa també la fem, apresa de la Mireia Carbó. I ara que ja fa calor, fresqueta queda ben bona, oi?

    ResponElimina
  16. M'estic adonant de que tinc les cremetes molt abandonades, a partir d'avui em poso les piles.
    Tastaré la teva amb poma!
    Visca el color turquesa, ja,ja,ja!
    Molts petonets guapa!

    ResponElimina