dimecres, 25 de maig del 2011

Clafoutis de plàtan i anís




Whole Kitchen en la seva proposta dolça per al mes de maig ens proposa preparar un clàssic de la gastronomia francesa: clafoutis.
El nom de claufotis ve de l’occità “clafotis” que vol dir omplir o farcir la massa.
El claufotis tradicional es fa amb cireres , però jo volia fer un pastís un poc diferent i l’he fet amb plàtan i anís. He seguit la recepta base que ens proposava whole kitchen però l’he adaptat un poc.
El resultat? Un pastís bastant bo, encara que si he de ser sincera creia que tendria una textura més suau, més esponjosa. M’hauria agradat repetir la recepta amb cireres a veure com sortia, però no he tengut temps. Ho hauré de posar a la carpeta de pendents!!

Ingredients:
100 grs de sucre
300 ml de llet
3 ous mitjans
200 grs de farina
1 culleradeta de sal
Un plàtan i mig (això pot variar segons el nostre gust, però amb aquesta quantitat vaig trobar que ja n’hi havia prou)
Una tassa de café d’anís.



Preparació:
  1. Mesclam el sucre, la llet i els ous.
  2. A continuació afegim la farina, la cullerada de sal i l’anís. Tornam a mesclar fins que quedi una massa ben homogènia.
  3. Posam a encalentir el forn a 180ºC.
  4. Distribuïm 2/3 parts de la massa a dins un motlle (jo en vaig utilitzar un desmuntable de uns 22-24 cms de diàmetre)
  5. Enfornam uns minuts i mentre tallam el plàtan.
  6. Obrim el forn i distribuïm el plàtan per damunt la superfície. A sobre hi posam la massa que ens ha quedat fins que els bocins de plàtan quedin ben coberts.
  7. Ho deixam al forn uns 30 minuts aproximadament (fins que al clavar un escuradents a la massa aquest surti net)
  8. Repartim a damunt la superfície sucre glacé.

22 comentaris:

  1. Que bueno debe estar ese clafoutis.Con tu permiso tomo nota de la receta.
    Un saludo

    ResponElimina
  2. ja em feies patir nena!!!!! doncs de plàtan ha de quedar molt bo, així que si no tacava de convèncer, me n'envies un trosset, ok?????? petonets guapíssssssssssssima!!!! ara a pels rulos! ;P

    ResponElimina
  3. Toma, toma... jo també pensava: i el clafoutis de la Paula? Digues que sí, ben original el teu nena! Jo m'apunto al trosset com la rulera d'aquí dalt meu! jejeje
    Ais els rulos, a veure si aquest cap de setmana m'hi poso ja! :P
    Petonets bonica!
    Sandra

    ResponElimina
  4. La barreja de plàtan i anís ha de ser molt bona. M'agradaria tastar-lo. Una recepta ben original. Jo, com que no n'havia fet mai, he anat a la recepta original.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  5. Amb lo que m'agara el gust de plàtan i a sobres amb el toc d'anís! Ha d'estar molt, però que molt bó!! Una idea molt original :)

    Un petó!!

    ResponElimina
  6. Amb un toc d´anís deu estar deliciós. Es veu molt fi. Mai estem satisfets amb el resultat...a mi em passa el mateix.

    ResponElimina
  7. Tiene un corte y una pinta superior. Tiene que estar de vicio con esos ingredientes.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  8. Me gusta mucho tu combinación, y el corte... fabuloso.

    Besos

    ResponElimina
  9. La clafoutís que faig jo gairebé no porta farina, en canvi aquesta porta 200g... Potser és per això?

    ResponElimina
  10. Ha de ser deliciós,a mi tot el q porti platan m'encanta. Potser el tema de la textura és per la quantitat de farina com diu la Gemma. Jo potser el faria amb menys quantitat de farina i amb farina d'ametlla. Però no em fessis cas que jo mai he fet un clafoutis, eh?

    ResponElimina
  11. Qué pinta más rica tiene.
    Me gusta mucho como te ha quedado.
    Besos

    ResponElimina
  12. Molt bo, ja estava be de tanta cirera!!!
    Ets única Paula!!
    Petonàs

    ResponElimina
  13. Hola Paula,
    A mi em sembla una combincaió perfecte!! Amb el que m'agrada el plàntan i l'anís per a mi és ideal! En prenc nota guapa. Petonets

    ResponElimina
  14. Paula me gusta la combinacion platano anis a vere si puedo probarlo
    peto
    miquel

    ResponElimina
  15. M'encantaria tastar-lo. Vaig estar a punt de fer-ho de plàtan i al final vaig canviar d'opinió. I sembla deliciós.
    Petonets maca!
    Esther

    ResponElimina
  16. wow! adoro esta tartita pero nunca la probé con bananas y anís. debe de ser riquísima!!! gracias por compartirla!

    ResponElimina
  17. Ai Paula, quan de temps sense parlar amb tu!
    Els plàtans m'encanten, hauré de probar això de combinar-ho amb anís!
    Petonets.

    ResponElimina
  18. Nena, com m'agrada la teva originalitat!! plàtan i anís...qué bo!! Ho hauré de tastar!!!
    Ptonets!

    ResponElimina
  19. Hola!
    Quina originalitat, sempre els he vist de cireres! Bona opció.
    Petons

    ResponElimina
  20. Jo també he vist un munt de clafoutis de cireres i trobo que amb el plàtan és ben original. T'ha quedat molt ben presentada i segur que deliciosa!

    Fins aviat!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  21. Muy original, y seguro que está delicioso.
    Besos

    ResponElimina
  22. Me gusta la combinación de sabores! Tiene que estar buenísimo! Un besito:)

    ResponElimina