diumenge, 15 de maig del 2011

Gelat de maduixes




Què ràpid que passa el temps!! Pareix que era l’altre dia quan preparàvem la Recepta dels 15 amb les faves i ja ha passat un mes! Aquest mes la Sandra i el Xavi d' “Els Fogons de la Bordeta” i  la Marina de “Xocolata Desfeta” ens han proposat una recepta amb maduixes.
Quan vaig llegir quin era l’ingredient d’aquest mes, vaig tenir molt clar quina seria la recepta a preparar: Gelat de maduixes!!
És una recepta molt fàcil de fer i ràpida. Només necessitam una picadora potent que sigui capaç de triturar el gel.
Aquest gelat el vaig descobrir l’any passat juntament amb les mousses de maduixa. Bé, realment el gelat el vaig descobrir un poc més tard quan ja s’acabava l’època de les maduixes i em va pegar una espècie de bogeria ja que cada vegada que sortia a comprar tornava a casa amb una capsa de maduixes, les rentava, llevava les fulles i les congelava. Així, vaig tenir maduixes congelades i tot l’estiu vaig poder fer aquest gelat, que varen ser les postres quan algú venia a casa...Crec que aquest any tornaré a fer el mateix!



Ingredients:
150 o 200 grs de sucre en pols (això va al gust, jo crec que amb 150 grs –i fins i tot amb menys sucre- ja n’hi ha suficient)
Una llauna de llet evaporada (Llet Ideal)
500 grs de maduixes congelades

Preparació:
  1. Distribuïm el contingut de la llauna de llet Ideal dins motlles per fer glaçons i els posam al congelador.
  2. Si no tenim sucre en pols el podem fer amb la TMX, programant un minut a velocitat 10.
  3. Trituram la llet Ideal congelada. Si tenim TMX anam afegint els glaçons de llet de forma gradual i els anam triturant a velocitat 10.
  4. A continuació anam afegint les maduixes una a una fins que quedin totalment integrades.
  5. Finalment, afegim el sucre. Jo sempre ho faig al final per posar només la quantitat que crec que és suficient. Si amb 100 grs de sucre el gelat ja és prou dolç no cal afegir-n’hi més.

24 comentaris:

  1. Els gelats artesans són deliciosos! Qualsevol en mengi un de supermercat així!

    T'ha quedat molt maco amb el xarop per sobre :) Un petó!

    ResponElimina
  2. Tinc TMX, i també congelo maduixes...
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  3. Gelat? Fàcil? Bo? Se'm posen tots els rulos alerta!! M'encanta Pauleta, m'encanta!! Aquesta setmana cau, ja t'ho dic ara! Demà mateix vaig A comprar llet evaporada!
    moltíssimes gràcies per ser-hi sempre!!
    Petonets bonica
    Sandra

    ResponElimina
  4. He descobert que es poden fer gelats amb la TMX. Caram quina pinta més bona!

    ResponElimina
  5. Paula estic al·lucinant. En un moment l'has fet i es veu impressionant!! Vaig llegir això de fer el gelat picant glassons a la Gemma de la cuina de casa i em vaig quedar amb la idea per provar-ho. Aquest estiu ho faré segur!!

    Molts petonets bonica!!

    ResponElimina
  6. Aixo de congelar les maduixes no se m´havia passat pel cap...Me l´apunto a pendents.

    ResponElimina
  7. Hola Paula,
    No havia vist mai fer el gelat així! Vaig a comprar i congelar maduixes JA! Qùe també vull gaudir com tu durant l'estiu d'aquest magnífic gelat!! Petons

    ResponElimina
  8. doncs ja saps que no tinc TMX però no et creguis que no afré aquest gelat!net juro pels meus rulos que aconseguiré fer-ne sense aquesta sra! jajajajajajajja. Té una pinta increible. Petonets bonica. Per cert, tu no li vols donar una candidata al Boletet? jajajajajajaja ;P

    ResponElimina
  9. Paula me encanta este gelat por lo bueno y facil de hacer,i la presentacio divina Molt be
    peto
    miquel

    ResponElimina
  10. Els gelats han triomfat! Jo com la Judith, sense TMX però aix`no em priva de provar-lo, eh? Gràcies per participar!!
    petonets guapos!

    ResponElimina
  11. Una més pel club de les que no tenen TMX. Crec que te copiaré això de congelar maduixes, eh? es molt bona idea!

    ResponElimina
  12. Buenos días. Muy rico y saludable tu helado y mas para este tiempo que viene.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  13. Las dos hemos hecho helado este mes.
    El tuyo tiene pinta de delicioso.
    Besos

    ResponElimina
  14. Sempre l'havia preparat amb iogurt, mai amb llet evaporada. Es veu deliciós!!!
    Petonets i bona setmana!

    ResponElimina
  15. Un gelat com aquest... a qualsevol hora!!!

    ResponElimina
  16. Perfecte, a casa tinc un pot de llet evaporada i no sabia què fer-ne! Ara només he d'arreglar la batedora, que s'ha trencat una peça.
    Entre les cremetes i els gelats, la necessito ja!
    Petonets.

    ResponElimina
  17. Quina preparació més original!! M'ha encantat!
    Petonets maca,
    Esther

    ResponElimina
  18. A casa el faig igual amb la termomix! No és el mateix que amb geladora però trobo que queda prou bé, oi?
    Jo també en menjaria tot l'estiu, je je je...

    ResponElimina
  19. Bona idea això de congelar les maduixes, m'agrada molt aquest gelat a veure si el poso en pràctica

    ResponElimina
  20. Aixxx que bo ehh que és aquest gelat!!! la veritat és que jo no en menjo mai del comprat de fresa, sempre caic amb altres molt més calòrics..ejjjeje.... però aquest casolà està de vici, fruita pura!
    Molts petonets guapíssima

    ResponElimina
  21. Ei, aquest gelat me l'apunto per fer a casa, ha de ser molt refrescant!

    ResponElimina
  22. Mai he fet gelat. Em guardo la teva recepta per si m'animo. Segur que està bonísim.

    Un petonet

    ResponElimina
  23. Entre l'Íngrid i tu ho heu aconseguit: aquest estiu farem gelat de maduixa per un tubo!!

    ResponElimina
  24. Jo també vaig fer gelat de maduixes per la recepta del 15 però és ben diferent al teu! La propera vegada provaré de fer-lo amb llet evaporada.
    Per cert, no he congelat mai fruita, dius que quedem bé les maduixes congelades? A mi també m'agrada tenir gelat tot l'estiu :-)

    ResponElimina