diumenge, 29 de maig del 2011

Pastís mousse de nutella


Aquest divendres a Bon Tiberi estàvem de celebració: l’ Òscar (el meu conillet d’Índies en temes gastronòmics com he batetjat a altres entrades del bloc) feia els anys i, per tant, em tocava preparar-li un bon pastís.
Com ja us he dit moltes vegades a casa hi ha tres coses “sagrades”: el Bruce Springsteen, el Barça i la xocolata. Així, doncs, ja podeu veure que ha estat un cap de setmana especial.
Fa unes setmanes vaig veure Al Taller de cuina un pastís de mousse de nutella i vaig pensar que seria el pastís perfecte per celebrar l’aniversari. Per fer la mousse pròpiament dita, vaig seguir la recepta de la Gemma de la Cuina de Casa que utilitza batut de xocolata enlloc de llet.
Pel que fa a la base, vaig fer tres intents diferents. M’explicaré: dijous vaig fer un pastís per a divendres (el dia de l’aniversari), vaig voler fer una base de cereals (crispies) cruixents amb xocolata blanca; el problema va venir quan per voler anar més ràpid vaig ficar la base al congelador mentre preparava la mousse, sense adonar-me’n la base va quedar torta al congelador i quan la vaig treure la base no era uniforme. Així, doncs, tenia una base bastant bona però que no podia utilitzar. Com que tenia la mousse a punt de distribuir vaig haver de fer una solució d’urgència i vaig fer una base amb galetes Digestive i mantega (300 grs de galetes i 60 de mantega). És una base senzilla i que sempre dóna bons resultats. El pastís va ser molt bo.
Com que ens va agradar el pastís i el dissabte venien a casa els meus cunyats a veure la Final de la Champions vaig pensar tornar a repetir el mateix pastís. Aquesta vegada vaig fer una base de coca de xocolata seguint la recepta que utilitzo per fer la Sacher. El pastís també va sortir boníssim amb aquesta base.
Així, amb aquest pastís es vàren juntar dues coses: la xocolata i la victòria del Barça. Enhorabona a tots els culers per la part que ens toca, realment coses com les d’ahir et fan sentir molt i molt orgullós.
Anem a la recepta!



Ingredients:
Base:
3 blancs d’ou
20 grs de sucre
1 pessic de sal
100 grs de xocolata fondant (tipus Nestlé postres)
60 grs de mantega
75 grs de sucre
3 vermells d’ ou
60 grs de farina de rebosteria
1 culleradeta de llevat químic
Si es vol, un poc de conyac

Mousse de xocolata:
400 ml de nata líquida per muntar
100 ml de batut de xocolata
2 blancs d’ou
200 grs de Nutella
4 fulls de gelatina
Opcionalment si volem hi podem afegir 75 grs de xocolata tipus Nestlé Postres.

Cobertura :
150 grs de xocolata fondant
150 grs de nata líquida
50 grs de mantega

Preparació:
Base:
  1. Pujam els blancs de l’ou amb els 20 grs de sucre i la sal. (Amb la TMX col.locam la papallona a la TMX  i programam 4 minuts, velocitat 4) reservam dins un bol.
  2. A continuació, fonem la xocolata i afegim la mantega i els 75 grs de sucre. (Amb la TMX programam 4 minuts, 37º, velocitat 2. Comprovam que la xocolata està ben fosa).
  3. Afegim els vermells un a un i anam remenant bé. Si volem, podem anar incorporant el conyac.
  4. Afegim la farina i el llevat. Ho mesclam tot bé (Amb la TMX uns segons a velocitat 3)
  5. Incorporam aquesta mescla als blancs d’ous que havíem reservat i anam mesclant fins que quedi una pasta homogènia.
  6. Aquesta pasta la posarem a un motlle d’uns 22 cms de diàmetre. Enfornam fins que al punxar amb un escuradents aquest surti net.
  7. Deixam refredar la base mentre preparam la mousse de nutella.
Mousse de nutella:
  1. Primer de tot, hem d’encalentir la Nutella al bany Maria i el batut de xocolata al microones.
  2. Posam a hidratar la gelatina en aigua freda i després la mesclam amb la nutella i el batut de xocolata. Deixam refredar uns instants.
  3. Muntam només un poc la nata i la mesclam amb la mescla de la nutella que hem fet.
  4. Pujam els blancs del ous i els mesclam amb la preparació anterior.
  5. Distribuïm la mousse a damunt la base i la deixam a la gelera un parell d’hores.
Cobertura:
  1. Encalentim la nata i afegim els bocins de xocolata i la mantega. Anam mesclant fins que quedi tot ben integrat. (Amb la TMX posam la nata i programam 5 minuts a velocitat 100; afegim la xocolata i la mantega fins que quedi tot ben mesclat)
  2. Distribuïm a damunt la mousse i decoram el pastís al nostre gust.

24 comentaris:

  1. Primer de tot: Feliç aniversari a l'Òscar!! Segon: Força Barça!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I tercer peró no menys important: Jo vui una mica d'aquest pastís! T'ha quedat perfecte i al meu cas com més xocalata tingui millor.
    Petonets,
    Esther

    ResponElimina
  2. Felicidades a tu sufridor.
    Me gusta la idea de la base crujiente, aunque ya se que hay que tener cuidado al enfriala...

    Deliciosa receta.

    Besos y buena semana

    ResponElimina
  3. Felicitats a l'Òscar... nascut un 27 de maig ha de ser bona persona per força, que una té una germaneta del mateix dia! (com si no ho sapiguessis ja! jajaja)
    Has tingut una feinada de nassos, eh? Aquests pastís m'està fent entrar una gaaaaana... que vull començar a fer bondat de cara el meu estiu mallorquí!! Encara que si em reps amb un pastís així estaria més que encantada! :P
    Petonets rulera meva!
    Sandra

    ResponElimina
  4. L'altre dia pensava que havia de fer un pastís justament de nutella perquè en tinc un val de descompte i s'havia que n'havia vist per blogs. El té una pinta sensacional o sigui que ja sé d'on treuré la recepta :)

    Un petó!

    ResponElimina
  5. T'ha quedat fantàstica!! Visca la xocolata, el barça i el Bruce!!!!

    ResponElimina
  6. Què seria la cuina sense aquestes males passades? L´afortunat del pastís deuria gaudir d´allò més bé com qualsevol xocoaddicte. Visca les tres coses sagrades!

    ResponElimina
  7. Que bo..... una delícia super fina. I amb la cobertura de xocolata per sobre fent gre gre encara agrada més. NYAM!

    ResponElimina
  8. On puc agafar un cullera??? (ben gran, eh)

    ResponElimina
  9. Felicidades a Oscar y felicidades a ti también por esta triple tarta.
    Cualquiera de las opciones es buenísima.
    Me gusta.
    Besos

    ResponElimina
  10. Moltes felicitats a l'Òscar!!! amb aquest pastís segur que es va llepar els dits!

    ResponElimina
  11. MOltíssssssssssssssssimes felicitats Òscar!!! de part meva que vegi aquest link!!! http://www.youtube.com/watch?v=IUw9zLK5yso (jijijiji) i ara et toca a tu bonica! cóm es possible que facis un pastís de nutella i no m'avisis??? això és gravísssssssssssim! t'ha quedat espectacular!!! i les fotos??? ostres nena, d'aquí res ja et veig publicant un llibre! jajajajajajaja. T'ha quedat xulíssim. Molts petonets bonica

    ResponElimina
  12. Quina presentació.
    Això és pecat mortal (a l'infern de cap i sense passar pel purgatori).
    Una abraçada

    ResponElimina
  13. fantastico te ha quedado una textura maravillosa y es que estas estupendas fotos invitan a comer sin parar.
    felicidades al Oscar
    peto
    miquel

    ResponElimina
  14. Impressionant!!!

    T'ha quedat mooolt xula!!!
    Sou fans del Bruce? el meu novio podria formar part de la vostra família. En Bruce i el Barça són sagrats!!! Quan vam anar a NY vam fer un dia especial Bruce a Asbury Park amb concert a NJ inclòs!! Brutal, com diria ell!!

    Ptunets!!!

    ResponElimina
  15. Si es tracta d'un pastis de xocolata,no puc passar per aquí sense dir res...aquest pastis em sembla una delicía,molt ben avinguda per l'aniversari de l'Oscar:felicitats!!!

    ResponElimina
  16. T'ha quedat un mosse fantàstica, esponjosa i ben gustosa de xocolata! I la base que vas fer el segon dia, molt millor, segur que era la més bona de totes ;)

    ResponElimina
  17. Te ha quedado de maravilla, tiene un corte espectacular y la presentación me encanta.
    Un saludo Paco

    ResponElimina
  18. Hola Paula!
    Quin pastís de luxe has fet, i amb diferents versions de la base!!! El tall es veu espectacular i les fotos t'han quedat precioses. Felicitats a l'òscar. Visca el Barça i visca aquest pastís!

    ResponElimina
  19. no me hagas esto...ahora lo querré hacer esta noche!!!!!!
    vas a ser el blog destacado en mi nueva seccion todo el mes de junio! te va bien? beso

    ResponElimina
  20. Moltes felicitats a l'Oscar, em sembla que li deu agradar la xocolata, no?????????????
    M'agrada molt com t'ha quedat i com l'has decorat, només em sap greu no tastar-lo!;)
    Molts petonets.

    ResponElimina
  21. Moltes felicitats Oscar per el luxe de conviure a prop d'aquesta meravella de personeta i també per el teu aniversari.
    Paula la mousse impresionant l'apunto i quan la fagi t'ho dic.
    Petons

    ResponElimina
  22. Hola Paula! Desconeixia el teu blog (encara no m'ho puc creure!!!), pero ara ja em tindras a la teva cuina!!! ;-)
    Et deixo un enllaç al meu blog perquè t'he preparat una coseta... desitjo que t'agradi!!!
    Ah! El pastis genial, bonissim!!! I felicitats amb retard a l'Oscar!
    Un petonet!
    Sònia

    http://encontrarlafelicidadenlosdetalles.blogspot.com/2011/05/coulant-de-chocolate-dos-versiones.html

    ResponElimina
  23. Un pastís ben especial per celebrar un aniversari. Felicitats a l' homenatjat!

    ResponElimina
  24. quina cosa tant preciosa Paula! ohhhhhhhh ohhhhhhhh!!!! quina penaaaaaaaaaa, em venen ganes de llepar el monitor i no hauria de fer-ho!!! jajajja, A casa també hi ha algunes coses sagrades, i entre elles la xocolata i el barça!!!! així que t'entenc perfectament! No sé com et quedaria la base amb les crispies, però amb aquesta que has fet em sembla fabulós, es veu flonjo i suau ummmmmmmm!!

    Deixa'm fer-te una pregunta, quan fas la mescla de les xocolates amb la nata muntada, has d'esperar a que sigui fred, oi? es que no sé si ho he entès be, per que m'ha semblat que no ho deixaves refredar gaire i tinc el dubte.

    Només em queda felicitar a l'Oscar pel seu aniversari, a tu per aquest pastis superb i a tots per la copa :-))))

    un petó ben gros guapíssima!

    ResponElimina