dilluns, 22 de novembre del 2010

Brownie de xocolata

Ser la primera seguidora del blog té premi. Per això, aquest post d’ avui va per tu.
Un dia teníem un sopar a casa i poc temps per preparar coses. Per no complicar-nos vàrem decidir que soparíem de pa amb oli, però jo volia fer una cosa de postres i no sabia qué fer i tampoc no podia perdre molt de temps. Li estava explicant tot això a la meva amiga Joana Maria i ella em va dir: fes un brownie. Em va passar la recepta i el vaig fer. No m’ agrada arriscar-me a preparar coses noves quan els he de dur a alguna banda o quan ve algú a casa, per si surt un factor sorpresa i la recepta no surt bé. Però si ella em deia que sortiria bé, jo em fiava. Així va ser, un èxit rotund. Des de llavors he repetit aquesta recepta moltes vegades, també n’he provat d’ altres però crec que aquesta és el millor.



Ingredients:
120 grs de xocolata per fondre (tipus Nestlé postres)
220 grs de mantega
4 ous
220 grs de sucre
70 grs de farina
Anous segons el gust (50-75 grs)

Preparació:
Amb TMX:
  1. Picam les anous 4 segons, velocitat 4.
  2.  Posam la xocolata a bocins dins la TMX i programam 15 segons a velocitat progressiva 5-10. Reservam la xocolata.
  3. Colocam la papallona i afegim el sucre i els ous. Programam 5 minuts, 37º, velocitat 3 ½ .
  4. Afegim la mantega i la xocolata i mesclam 6 segons, velocitat 2.
  5. A continuació, afegirem la farina i programam 4 segons, velocitat 2.
  6. Mesclam la massa amb les anous.
  7. Aquesta massa la posarem a dins un motlle que enfornarem durant uns 30 minuts aproximadament a 180ºC.

Preparació convencional:
1. Fonem la xocolata amb la mantega.
2. En un bol apart anam mesclant els ous, la farina i el sucre.
3. Picam les anous.
4. Mesclam la xocolata i la mantega amb els ous, la farina i el sucre. Afegim les anous i mesclam fins que tots els ingredients estiguin ben integrats.
5. Posam la massa dins un motlle.
6. Enfornam a 180º durant uns 30 minuts aproximadament.

Suggerència de presentació:
  • Podem servir-lo a triangles com si fos un bocí de coca amb sucre glass per damunt.
  • També podem tallar el brownie a quadrats i servir-lo amb una salsa de xocolata per damunt i una bolla de gelat de vainilla. Per fer la salsa de xocolata fondrem un poc de xocolata amb unes 5 cullerades de llet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada