diumenge, 25 de setembre del 2011

Crumble de nous i xocolata



Whole Kitchen en la seva proposta dolça per al mes de setembre ens convida a preparar un clàssic britànic: un crumble.
Un crumble és un pastís fet al forn amb fruites i una massa de farina, mantega i sucre. Se sol menjar calent acompanyat de gelat o natilles. Segons la wikipèdia el seu origen es troba al racionament d’aliments que hi va haver al Regne Unit durant la Segona Guerra Mundial.
Com que fa relativament poc que havia fet i publicat al bloc un crumble de melicotó aquesta vegada vaig decidir fer-lo un poc diferent i vaig utilitzar sucre morè, nous i xocolata.
Aquest pastís és una petita bomba, però un dia a l’any crec que ens podem permetre aquest petit luxe, no??

Ingredients:
60 grs de mantega
80 grs de farina
80 grs de sucre moré
50 grs de civada
Nous
Perles de xocolata

Preparació :
  1. Amb la mà mesclam la mantega, la farina, el sucre i la civada. Ens ha de quedar una massa amb una textura arenosa.
  2. Afegim els bocins de nous i les perles de xocolata.
  3. Distribuïm la massa dins els recipients. Jo vaig utilitzar uns motlles individuals de silicona.
  4. Ho enfornam a 180ºC. El temps del forn depèn de la mida del motlle; en el meu cas vaig necessitar uns 15 minuts.
  5. El crumble s’ha de menjar calent. Per servir-ho ho vaig acompanyar de xocolata i uns fruits vermells.

20 comentaris:

  1. que bueno y bonito se ve y una vez al año no hace daño
    peto

    ResponElimina
  2. Quin crumble més original, no n'havia vist sense fruuta i la forma que té, sortint-se del normal, m'encanta!
    Petons

    ResponElimina
  3. Que bonito se ve tu crumble, una presentación muy refinada y detallada.

    Besitoss!

    ResponElimina
  4. Ole, ole!! La nostra Paula ha fet el crumble més xulo i original de tots!! M'encanta... però després del que he menjat aquest cap de setmana dóna'm uns dies per degustar-lo... jejeje
    Petonets bonica
    Sandra

    ResponElimina
  5. Quin crumble més original Paula!! Sigui o no sigui bomba, això s'ha de tastar!!

    Molts petonets bonica!

    ResponElimina
  6. Ohh! com m´agrada!!! es molt diferent i original!!! Apuntada per fer-la diferent. Petons i bona setmana!

    ResponElimina
  7. Mira aquest mes ho vaig veure a la revista de la Thermomix i ho tinc pendent per fer... i ara al veure aixo tan bon, no trigaré gairé a tastar-ho.
    Petons

    ResponElimina
  8. Deliciós!!! Jo també l'he fet i de ben segur el repetiré molts cops. M'ha sorprès molt gratament. Em guardo la teva combinació, ha de ser molt bona també!!!
    Petonets guapa

    ResponElimina
  9. A mi no em fa res menjar-me una bomba com aquesta!!! quan dius que me la portes? bueno, si ho prefereixes venim tots a veure't! jajajaja, t'aviso que el teu gendre se'l menjarà encantat!!!! (és un gulis!) petonets guapa meva

    ResponElimina
  10. Un gran encert fer-ho en motlles individuals. Queda molt maco i segur que està boníssim!

    ResponElimina
  11. Aquesta petita bomba la tastaria ara mateix!!
    Petonets guapa!

    ResponElimina
  12. mmm quina pinta té aquest crumble! T'ha quedat molt maco i molt original, m'agrada!

    Petons!

    ResponElimina
  13. Noia, què maco t'ha quedat amb forma i tot. Sembla un pastisset.
    Dona un dia a l'any i més!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  14. Que original!!! T'ha quedat de luxe!!!
    I si es una bomba... visca la guerra!!! jijijijiij
    Un petonet
    Sònia

    ResponElimina
  15. Amb gelat, vainilla o amb un bon te...deliciós.Aquest m`encanta perquè porta xocolata!

    ResponElimina
  16. Té una pinta magnífica!! mai he provat un crumble però aquest es veu molt façilet!! m'apunto la recepta ! petons

    ResponElimina
  17. Cada cop que veig un blog en català...m'hi tiro de cap!!!!
    Bona recepta i maco, molt maco el blog.
    Petonets

    ResponElimina
  18. Té una pinta tremenda! I l'acompanyament de xocolata i fruits vermells t'ha quedat molt curós.

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  19. Pues un pastelito crumble de estos me alegraría a mi el día sin duda! La idea, genial como siempre Paula!
    Un besito!

    ResponElimina