dimarts, 25 d’octubre del 2011

Brioixos




Whole Kitchen en la seva proposta dolça per al mes d'octubre ens convida a preparar un clàssic de la gastronomia francesa: brioixos.
Tot i que ja havia fet massa de brioix per fer algun tipus de coca, com la coca de Sant Joan, la vegada que havia intentat fer brioixos en format individual varen sortir un fracàs absolut, perquè la massa no va pujar així com tocava i el resultat no va ser molt satisfactori. Des d’aquell moment em va quedar pendent tornar a fer-ne, però mai trobava el moment oportú.
Fa uns dies vaig dir que m’agradaria tenir el Llibre “Pan. Hecho en casa y con el sabor de siempre” del Xavier Barriga. Dos dies després de dir-ho el vaig trobar a damunt la taula del menjador. Com podeu veure no em puc queixar del molt que me mimen a casa! Mentre mirava el llibre tota feliç i anava marcant les receptes que volia provar de fer (gairebé totes!) en vaig veure una de brioixos. No importa dir que aquesta és la primera de les moltes receptes de pa que aniré preparant d’aquest llibre. Aquesta vegada dir que els brioixos eren bons és quedar-se curts, eren boníssims!!



Ingredients (per a 6 brioixos)
250 grs de farina de força
5 grs de sal
55 grs de sucre
50 grs de mantega
2 ous
75 ml d’aigua
12.5 grs de llevat fresc
½ Cullerada de canyella

Preparació:
  1. Amassam tots els ingredients, excepte la mantega i el llevat fins que la massa comenci a tenir certa consistència.
  2. Afegim la mantega i continuam amassant.
  3. Finalment, afegim el llevat i amassam fins que quedi una massa fina i elàstica.
  4. Deixam reposar la massa tapada amb un plàstic dins un recipient durant una hora aproximadament.
  5. Passat aquest temps distribuïm la massa en porcions (unes 6 aproximadament)  i les deixam a la gelera tapades amb un plàstic durant uns 30 minuts.
  6. Donam forma als brioixos i el pinzellam amb ou batut. Els deixam reposar novament fins que dupliquin el seu volum.
  7. Afegim un poc de sucre banyat amb aigua per damunt dels brioixos.
  8. Encalentim el forn a 250ºC i quan estigui calent ficam els brioixos i baixam la temperatura a 220ºC. Els deixam uns 10 minuts aproximadament fins que agafin color daurat.

18 comentaris:

  1. No cal que em compri el llibre...ja el seguiré a través teu. M' apunto la recepta.

    ResponElimina
  2. Aquest cop crec que n'estas content. Ja veig que seguiràs el llibre perquè pinta molt bé.

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta!!! Aquesta vegada de fracàs res de res. T'han quedat genials!!
    Petonets guapa

    ResponElimina
  4. És que recepta del Barriga no falla, com el Bertinet!! jajaja sempre que hem provat receptes dels dos a casa han triomfat! :D Què deuria passar la vegada que ho vas intentar que no van sortir bé? Quines coses tu...
    Aquestes tenen una pinta encara més bona que la del llibre... per mimar a qui també et mima!! Que t'ho mreixes tooooooooooot!
    Petonets reina meva i per la Lupita també!
    Sandra

    ResponElimina
  5. Que xulis i que bons!!!! també tinc el llibre i no vaig pensar en buscar la recepta mira que sóc despistada!!! petons

    ResponElimina
  6. El llibre de Xavier Barriga és genial, i tant si et mimen :) t'han quedat genials.
    Petons

    ResponElimina
  7. En serio que tens el llibre del Barriga? jajajaja, quin carck! si es que et mereixes això i més!!!! ets un solet. Tu segueix fent les receptes que nosaltres les apuntarem per fer-les al peu de la lletra!!! molts petonets guapa

    ResponElimina
  8. Eso eso, tu sigue haciendo recetas, que nosotros estaremos al tanto.

    Deliciosos.

    bEsos.

    ResponElimina
  9. Aquest llibre el vull!! estaràs enganxada als pans per un temps! jeje

    Aquests brioixos tenen molt bona pinta ;)

    Petons!

    ResponElimina
  10. Jo també tinc aquest llibre i val molt la pena tenir-lo al prestatge. Totes les receptes són delicioses. N'he començat a fer i són un èxit. I veig que el que em queda també serà un èxit. Aquest brioixos tenen un aspecte magnífic. Quines ganes de mossegar-los!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  11. Quins brioxos més bons! No sé com t'ho fas, però queden de pastisseria. Jo quan ho he intentat sempre em queden com un bunyol, com si fossin coques esclafades... :-(

    ResponElimina
  12. Jo també tinc el llibre del Barriga i es una passada.He fet varies receptes i sempre surten bé. A veure si en publico alguna...
    Petonets.

    ResponElimina
  13. Jo també tinc el llibre del Barriga! :) Però els brioixos encara no els he fet, els hauré de tastar que els teus fan molt bona pinta!
    M'encanta l'acabat del sucre a sobre!

    Molts petonets guapa i que et mimin sempre així de bé!! :)

    ResponElimina
  14. Jo aquests del llibre els tinc pendent...pero els faré ben aviat, veient tant be com t'han sortit

    ResponElimina
  15. No cal que m'ho juris, que eren boníssims... A la foto semblen esponjosos al màxim!!!!!!! mmmm quina gana que m'has fet venir! jaja

    Un petonet!! :D

    ResponElimina
  16. Muy bien te han quedado estos brioxos y tu ves haciendo recetas del libro que yo rapido me las llevo je,je,me gusta las recetas del Xavier son siempre faciles y buenas como la tuya de hoy
    peto

    ResponElimina
  17. M'apunto al club de fracasos brioxeros! Hauré de fer aquesta recepta, tinc el llibre ple de postits.
    Com et cuiden, t'ho mereixes!;)Ara només falta que vagis a un SPA!
    T'envio la Lupita!!!!!!!!!!!!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  18. Pues sí que te miman mi Paula! Bueno y no es para menos...si nos premias con esta delicia!

    ResponElimina