dijous, 31 de maig del 2012

Magdalenes de pera sanes per a la Moni




Avui la nostra estimada Moni fa anys. Així que, com ja podeu suposar, estam de celebració i, òbviament, li havíem de preparar un petit homenatge.
La Moni va ser la primera de les rul·leres que vaig conèixer. L’estiu passat va venir a passar uns dies de vacances a Mallorca i vaig tenir la sort de conèixer-la no només a ella, sinó a tota la família Llàbiro al complet. Quan la vaig veure era com si ja ens coneguéssim de tota la vida (la veritat és que no ens havíem vist mai però sí que ens havíem enviat molts, molts mails, així que ja sabíem que hi havia una bona connexió entre totes dues).  A més, he de confessar que els petits llabironets em varen robar el cor. La Moni és una personeta molt especial i, per dir-ho d’alguna manera, la més “ecològica” del grup. M’agrada molt la seva manera de cuinar; és equilibrada i sana. A més, amb les seves receptes sempre estic descobrint ingredients nous per provar ( com ara el panko, el seitan, la quinoa o el xarop d’atzavara). Amb aquests antecedents és fàcil entendre que ben aviat vàrem decidir que li havíem de preparar una recepta d’aniversari alternativa i ben sana.
Fa una temporada (en part gràcies a ella) estic fent experiments de dolços sense sucre i mantega. He de dir que a vegades no acaben de sortir bé del tot (és el que té fer experiments a ull i amb ingredients nous) però quan surten bé és increïble que es puguin fer plats dolços tan bons sense gens de sucre.
Així que, inspirant-me un poc en les seves receptes vaig decidir fer unes magdalenes de pera sanes, substituint el sucre per xarop d’atzavara.

Moni, "consogra" meva, tanca els ulls i bufa ben fort l’espelma que t’hem posat a l’altra costat de mar. Ja saps que ens agrada creure que els somnis és poden fer realitat.

Ingredients: (les mesures són aproximades perquè ho vaig fer un poc a ull)
2 ous
200 grs de farina
150 ml de xarop d’atzavara
150 ml d’oli
100 ml de llet
Sal
Canyella
Cardamom
Una pera

Preparació:
1. Pujam els blancs dels ous a punt de neu i reservam.
2. Mesclam els vermells dels ous amb la farina, el xarop d’atzavara, l’oli, la llet, un pessic de sal, la canyella i el cardamom. Trituram una pera i l’afegim a la mescla.
3. Incorporam la mescla anterior als blancs dels ous que hem reservat i ho mesclam fins que quedi tot ben integrat. (Jo vaig provar la massa per saber si hi faltava dolçor i havia d’afegir més xarop d’atzavara)
4. Enfornam a 180ºC uns 12-15 minuts aproximadament.

No oblideu visitar les altres receptes que li han preparat:
* La Judith del Món de Juju
* La Sandra dels Fogons de la Bordeta

9 comentaris:

  1. Consuegri meva mira que n'arribes a ser de maca!!!!!!!!
    A nosaltres també ens va agradar molt conèixer la rul.lera mallorquina!;)
    També tinc accidents culinaris i també ho continuo intentant!
    I tant que creiem que els somnis es poden fer realitat, perquè segur que serà així i farem fiestorros!!!;)
    Milions de gràcies i molts petonets!

    ResponElimina
  2. òndia! Doncs quina bona idea, fer les madalenes de pera! Això m'ho apunto. Veus quina sort, tenir la Moni com amíga, sempre us fa ballar el cap amb la imaginació, oi? Petonet

    ResponElimina
  3. Oooois, ja ho diu la Moni ja que ets maca... però molt, molt, eh? Sempre tens les paraules exactes! Avui no podia ser menys, la consuegri s'ho mereix! Saps què? M'encanten les teves magdalenes... i m'encanta ser rul·lera!
    Petonets carinyet!
    Sandra

    ResponElimina
  4. Olé PAuleta! tu segueix experimentant que aquest any la familia Bolet ens posarem les botes! jijijijiji. Ja veig que la Moni està molt contenta, i no m'estranya, ha fet escola! petonets carinyet

    ResponElimina
  5. M'encantes les receptes que heu fet per la Mònica! es que ens assemblem una mica en el tipus de cuina que fem i el tipus de dolç, així que estic encantada!
    T'han quedat unes magdalenes de luxe Paula!

    ResponElimina
  6. No he tastat mai el xarop d'atzavara però m'agrada molt la idea d'eliminar o reduïr sucres i greixos de la dieta... L'hauré de tastar... Les magdalenes fan molt bona pinta!
    Marta

    ResponElimina
  7. Paula, m'esteu omplint la llista de pendents!!! jajajaja I es que aquestes madalenes deuen ser bonissimes!!!
    Sou una passada rul·leres!!
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  8. mmm boníssimes!! les espícies han de donar un toc fantàstic!

    Petons!!

    ResponElimina
  9. Uhhmmmm!!! que bones tan especiades!!! Recepta més que guardada....
    Petons

    ResponElimina